22 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Най-голямата MINI ALL4 Racing офанзива в историята на рали Дакар

Остават по-малко от два месеца преди най-важното и най-голямо рали-рейд състезание - рали "Дакар" в Южна Америка. През януари Mini All4 Racing, проектирано и конструирано от X-raid, финишира за четвърти пореден път на челна позиция. Тази вълна от успехи най-вероятно ще продължи и през 2016 година, тъй като 12 броя Mini All4 Racing машини ще преминат през стартовия подиум в Буенос Айрес. 24-те пилота и навигатора от 13 различни нации са омешани така, че да има отбори от опитни играчи, тотални новобранци и смесица от двата типа.

Опитните Насър Ал Атия (Катар) и Матю Бомел (Франция) за пореден път стартират заедно с Mini All4 Racing. Дуетът може да се похвали с изключително успешен сезон: победа на "Дакар 2015" (втора за Насър) и сериозна преднина за спечелването на световната титла във FIA Cross Country Rally . "Mini All4 Racing е много конкурентен болид, зад който седи екип от професионалисти на Team X-raid" - каза 44-годишният пилот. "Излишно е да споменавам, че искаме да спечелим и Дакар 2016, нали?"

През 2014 г. испанецът Нани Рома спечели "Дакар" с X-raid. За Рома това бе втора титла от легендарното състезание, тъй като, както може би знаете, той е печелил и с мотоциклет през 2004 г. През 2016 г. той ще "играе" на "Дакар" с нов навигатор - сънародникът му Алекс Харо. В Световния крос-кънтри шампионат испанците спечелиха родното си състезание - Baja Aragon. "Тренирахме доста, за да сме възможно най-добре подготвени за Дакар", отсече Рома. "След всичкия лош късмет в последното рали, сега ми се иска да спечеля състезанието!"

За Орландо Теранова и Бернардо Грауи Дакар 2016 ще е почти изцяло "домашно състезание". Както знаете ралито напуска Аржентина за три дни, през които ще минава през Боливия. "С Mini можеш да си много бърз по всякакви терени! Стабилността и сигурността, които болидът дава, са уникални. Задаващият се "Дакар" ще се състои главно в Аржентина, което означава, че сънародниците ни ще очакват от нас добро представяне. Надявам се да се преборим за челните позиции!"

Рали легендата Мико Хирвонен (Финландия) определено не мисли за победи. Поне не и на първия си "Дакар". С опитния Мишел Перен за навигатор, четирикратният WRC-шампион ще се бори за челни позиции. На Baja Aragon в Испания, където бе дебютът му за X-raid, финландецът с лекота достигна до третата позиция. На първото му пустинно състезание "Рали Мароко" той регистрира пета позиция. Целта му за "Дакар 2016" може да не звучи толкова амбициозно, колкото на останалите участници, но "за мен достигането до финала е от най-голяма важност. Липсва ми опитът, с който разполагат голяма част от другите пилоти."

В допълнение няколко други пилота ще направят дебютите си с Mini All4 Racing през януари догодина: Адам Малиш, например, от средата на сезона кара Mini. Бившият ски скачач ще бъде придружен от навигатора Ксавиер Пансери, който финишира трети заедно с Крищоф Холовчиц на Дакар 2015. Нови в лагера на X-raid са и аржентинецът Назарено Лопез и Серхио Лафуенте от Уругвай. Лопез направи своето "Дакар-сефте" през 2015 г. и финишира на 48 място, а Лафуенте е познат като един от лидерите в ATV-категорията на пустинния маратон.

Полякът Якуб Пржигонски до сега участваше с мотоциклет, но за първи път ще се пусне на "Дакар" с четириколесно превозно средство. Той ще разчита на навигаторските умения на беларусеца Андрей Рудницки. Брайтън Хари Хънт, пък, ще се сътезава на "Дакар" за първи път! 27-годишният пилот ще бъде подпомаган от много опитен навигатор - двукратният победител на "Дакар" Андреас Шулц. Най-неопитният екипаж на X-raid се оказва китайският дует със, забележете, жена-пилот Гуо Мейлинг и ко-пилот Мин Ляо. Борис Гарафулич (Чили) и Фелипе Палмерио (Португалия) вече имат няколко състезания зад гърба си, а същото важи и за немците Стефан Шот и Холм Шмид. До ден днешен немският екипаж е единият от двата общо в историята на "Дакар", които са завършили точно толкова състезания, на колкото са стартирали. За холандците Ерик ван Лун и Валтер Ресегар тазгодишното издание на маратона бе изключително успешно. Финиширайки четвърти, те записаха най-добрия резултат, регистриран от холандци в категорията автомобили.

По план рали Дакар 2016 трябваше да стартира от столицата на Перу - Лима, след което да премине през Перу, Боливия и да финишира в Росарио (Аржентина). Заради независещи от организаторите обстоятелства, керванът ще се движи само в Аржентина и Боливия. През стартовия подиум в Буенос Айрес ще преминат всички участници на 2-ри януари. След това ги очакват 5 дни докато преминат в Боливия, а 3 дни по-късно ще се върнат в Аржентина. След почивния ден в Салта, втората състезателна седмица ще завърши в Росарио.

Най-тежки се очакват да са боливийските планини. Заради надморската височина през изминалите издания на ралито мнозина състезатели изпитваха здравословни проблеми, най-малкият от които бе главоболие. Както знаете през 2014 и 2015 г. само състезателните машини преминаха в Боливия, но за "Дакар 2016" за първи път целият керван ще премине граница.

Факти:
2012 г. 4 машини Mini All4 Racing - победа за Стефан Петерханзел
2013 г. 6 машини Mini All4 Racing - победа за Стефан Петерханзел
2014 г. 11 машини Mini All4 Racing - победа за Нани Рома
2015 г. 10 машини Mini All4 Racing - победа за Насър Ал Атия
2016 г. 12 машини Mini All4 Racing - победа за...?


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.