18 август 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Нова драма с гуми, Хамилтън триумфира на Монца

Люис Хамилтън (Мерцедес) защити миналогодишната си победа в Гран при на Италия на пистата Монца. Световният шампион стартира отлично от първа позиция и не позволи да бъде сериозно застрашен до края на надпреварата. Втори пресече финала голямата надежда на италианската публика Себастиян Фетел (Ферари), а трети остана Фелипе Маса (Уилямс).

Благодарение на успеха си Хамилтън увеличи своя аванс на върха в генералното класиране пред своя съотборник Нико Розберг. Британецът има вече 252 точки, докато Розберг остана със 199, след като двигателят на неговия Мерцедес не издържа на натоварването и се повреди. По-късно стана ясно, че аварията най-вероятно е причинена от вдигане на мощността дистанционно, от бокса, за да може Розберг да настигне Себастиян Фетел и да го изпревари за второто място. Е, Нико не само не го настигна, но и практически остана без шансове за титлата, след като Люис вече е с аванс от 53 точки.

Победата на Хамилтън обаче не бе потвърдена веднага заради поредната драма с гумите на Pirelli. Няколко обиколки преди края лидерът Хамилтън получи нареждане в бокса, което гласеше "Трябва да натиснеш здраво, трябват ни времена като от квалификация. Не задавай въпроси, ще ти обясня по-късно."

Тези думи на Тото Волф вдигнаха кръвното на Люис, който след финала не прие поднесените му извинения по радиото, отговаряйки "Не знам, момчета, но това не е ОК. Определено не ми харесва".

Минути след това стана ясно, че и двата болида на Мерцедес са имали по-ниско от позволеното налягане на задна лява гума. При Люис то е било с 0.3 атмосфери по-ниско, докато при Розберг с 1.1. След разследване, продължило няколко часа, Хамилтън все пак задържа победата, защото беше преценено, че от отбора му са следвали всички процедури на доставчика на гуми и не са ги спаднали умишлено.

Въпреки това този инцидент веднага доведе до много въпроси. Защо болидите на Мерцедес са с различно налягане в гумите. Интересен е фактът, че пониженото налягане в гумата е при по-ниска температура, защото при по-загрята гума налягането се вдига над минимума, позволен от правилника. В такъв случай инструкциите към Хамилтън могат да се приемат като опит да бъде замаскиран този гаф и стюардите да не открият непозволения "дефект". Така или иначе тази тема ще е новата дъвка, с която ще се занимават медии и специалисти през следващите седмици.

Четвърти и пети на Моца останаха двамата финландци Валтери Ботас (Уилямс) и Кими Райконен (Ферари). Това място е повече от отлично за Райконен, който стартира с няколко секунди закъснение от втора позиция и като по чудо беше избегнат от цялата колона зад него, ускоряваща по правата. Топ 10 допълват двата болида на Форс Индия, управлявани от Серхио Перес и Нико Хюлкенберг, Даниел Рикардо (Ред Бул), Маркус Ериксон (Заубер) и Данийл Квят (Торо Росо).

Пилотите на Макларън Дженсън Бътън и Фернандо Алонсо имаха отново "интересен" ден. Бътън остана 14-ти, на обиколка зад Хамилтън, докато Алонсо отново не завърши, този път заради проблеми с електрониката.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.