Пламен Стайков бе най-бързият българин в рали "Троя"
Този уикенд, край Чанъккале в Турция се проведе рали "Троя", което бе и кръг от българския рали шампионат и кръг от едномарковият трофей Hyundai Racing Trophy. Няколко български екипажа взеха участие в турската надпревара, която бе спечелена от добре познатия у нас тандем Ягиз Авджъ - Бахадир Гюченмез (Peugeot 208 T16 R5).
Миналогодишният рали шампион на България Пламен Стайков с навигатор Давид Кварацхелия (Mitsubishi Lancer Evo IX) завърши на първо място в ERT2 на рали „Троя“. На състезанието в Турция, екипажът на „Staykov Racing - Georgia“ завърши на четвърта позиция в генералното класиране. След съботния ден, Стайков завърши с голяма преднина в ERT2 и бе пети в генералното класиране на рали „Троя“. След днешния ден, кърджалиецът увеличи преднината си в шампионата ERT2 и мина с едно място напред в генералното подреждане, след проблемите на Орхан Авичоглу (Ford Fiesta R5). Днес екипажите преминаха през три отсечки, а Стайков успя да запише едно второ, едно четвърто и едно пето време в генералното класиране.
Тандемът Симеон Симеонов/Йордан Йорданов се окичи със златото на рали „Троя“, която е трети кръг от едномарковия шампионат Hyundai Racing Trophy. Времето, което екипажът постигна в двата състезателни дни е 01:33:21.2.
Състезанието беше изключително динамично, а конкуренцията им дишаше във врата. За среброто в надпреварата за корейски болиди, се пребориха Денис Станчовски/Младен Карчев с време от 1:36:48.3. Бронзът взедамското дуо Виктория Гъркова/Велислава Павлова с 1:42:21.5. Четвърти се нарединовият турски екипаж в надпреварата – Топрак Кандан/Ерхан Арикан, който премина трасето за 2:00:25.5.
Освен това състезателите от Hyundai Racing Trophy заеха първите 4 места в клас RC5, а Симеонов е на трета позиция в в клас „Джуниър“ на Балканския рали трофей. Станчовски пък е четвърти, а Кандан – пети.
Треньорът на отбора Петър Гьошев е изключително доволен от екипажите и поведението на автомобилите Hyundai i20 Coupe R, на които се наложи да се справят при изключително тежки условия - 40-градусова жега, която буквално втечняваше асфалта, дълго трасе, с остри завои и бързи прави, както и много фракция.