13 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Преди старта на Рали Дакар 2017: автомобилите

Легендарният мотошампион и понастоящем спортен директор на рали Дакар Марк Кома обеща издание 2017 да е най-тежкото в историята, откакто се провежда на територията на Южна Америка. Двуседмичният рали-рейд маратон ще предложи огромни контрасти по отношение на температура и надморска височина, както и голямо разнообразие от неочаквани терени.

Състезанието ще се проведе между 2 и 14 януари на територията на Парагвай, Аржентина и Боливия, а трасето ще включва близо 9000 километра, половината от които състезателни. Генералната новост е, че тази година са предвидени само 12 състезателни дни.

Въпреки сериозните обещания за голямо приключение, Дакар 2017 е едно от изданията с най-малко участници в историята си – едва 319 машини, и то преди окончателната проверка в Асунсион. Интересното е, че цели 25% от стартиращите са дебютанти в надпреварата.


Тази година на старта на надпреварата застават едва 79 състезателни коли. Досега, „кралският клас” на маратона винаги е надхвърлял 100 машини и в най-слабите си години. Е, за сметка на количеството, може би този път ще се заложи на качеството…

Естествено, като основен фаворит се сочи тимът на Peugeot, който миналата година извади най-бързия автомобил на трасето, в лицето на 2008 DKR, а Стефан Петерханзел взе своята 6-а титла с кола и общо 12-та в надпреварата. Тази година, французите залагат на същия „дрийм тим” в лицето на Петерханзел, Сирил Депре, Карлос Сайнц и Себастиан Льоб, но и на обновена машина – 3008 DKR.

В техническо отношение Peugeot Sport са работили основно върху окачването, за да подобрят още поведението на автомобила, охлаждането и теглото, коeто се запазва, въпреки добавянето на няколко укрепващи елемента и най-вече на климатична система, която със сигурност ще бъде високо оценена от екипажите.

В допълнение, французите вадят и два от по-старите болиди 2008, които ще са в ръцете на частния отбор PH Sport и ще са пилотирани от победителя в „24 часа на Льо Ман” Ромен Дюма и Шейх Халид ал Касими от ОАЕ, който има голям опит във WRC, както и призови места от някои рали-рейд надпревари.

Разбира се, основните конкуренти от X-Raid не са седели със скръстени ръце и ще се опитат да си извоюват обратно доминацията в пустинята. За целта, тимът на Свен Квант вади чисто новият болид Mini John Cooper Works Rally, който обещава да е подобрен в редица отношения.

Зад волана на новите болиди ще са WRC ветеранът Мико Хирвонен, новия талант Язид Ал Раджи, и аржентинския топ пилот Орландо Теранова. Освен тях, с болиди Mini в пустинния маратон ще участват чилиецът Борис Гарафулич и германецът Щефан Шот. Бившият мотоциклетен пилот Якуб Пржигонски, както и доскорошният състезател с ATV Мохамед Абу Иса допълват армадата от общо 8 машини.

Друга голяма изненада в Дакар 2017 смятат да ни поднесат от Toyota. Тази година, зад волана на японска машина, подготвена от южноафриканското й подразделение ще е не само победителят от 2009 година Жиниел Де Вилиерс, но и двукратният шампион от надпреварата Насър Ал Атия. И макар от Toyota да са готови с Hilux със задно предаване, подобен на болида на Peugeot, все пак тази година ще разчитат на подобрена версия на 4х4 машините си, отново с атмосферния V8 бензин. Който може да бере ядове, предвид голямата височинна част на състезанието. Също с Toyota, само че с машина на отбора Overdrive, ще е и победителят с кола и мотоциклет Нани Рома.

Сред останалите интересни участници си струва да споменем WRC ветеранът Мартин Прокоп, който ще повтори участието си с Ford (миналата година завърши 14-и), великите близнаци Тим и Том Коронел с техните соло бъгита, легендата Кристиан Лавией, арежентинецът Емилиано Спатаро с Renault Duster, както и 23-годишната звезда на испанския рали-рейд Кристина Гутиерез, която иска да тръгне по стъпките на идола си Юта Клайншмид.

Трима специални участници заслужават поклон за участието си в „Дакар 2017”. Първият е мотоциклетната легенда Изидре Естевес, с 10 участия с мотоциклет и почти винаги в топ 10, който остана парализиран от кръста надолу след катастрофа на ендуро надпревара. Вторият пък е французинът Филип Кроазон, чиито ръце и крака са частично ампутирани. Кроазон е известен с това, че е успял да преплува всички проливи, между петте континента на Земята, въпреки тежката си инвалидност.

Третият човек, на когото много стискаме палци си е жив и здрав, но адмирации заслужава вторият му опит да щурмува „Дакар” с електрически автомобил. През 2016, Ариел Хатон, с екоджипката на Acciona Team приключи участието си 3 етапа преди финала, а сега ще се опита да стигне до финала.

Пълният стартов списък на Рали Дакар 2017 може да видите ТУК.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.