05 декември 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Себастиан Льоб отново на старта на рали "Дакар"

Себастиан Льоб официално обяви, че ще участва в рали "Дакар" 2021. WRC-легендата ще кара за тима Bahrain Raid Xtreme с прототип BRX T1, разработен от британските специалисти Prodrive.

Навигатор на Льоб традиционно ще бъде дългогодишният му партньор в ралитата Даниел Елена. Вторият болид BRX пък, ще бъде пилотиран от испанския шампион от "Дакар" с мотоциклет и автомобил Нани Рома.

Себастиан Льоб бе част от заводския отбор на Peugeot в "Дакар" и други крос-кънтри ралита между 2016 и 2018 година. Двамата с Елена участваха и като частен тим в последния южноамерикански "Дакар" през 2019 година, като записаха трето място. А през 2017 г. финишираха втори, с 5 етапни победи.

Деветкратният рали шампион пропусна първото саудитско издание на рали "Дакар" тази година, като се фокусира последните две години в частичната WRC кампания с отбора на Hyundai. Заради пандемията от корона вирус, тази година участията му са сведени до едва две състезания и договорът му с корейците приключи.

Визията на бъгито BRX T1 е дело на бившия шеф-дизайнер на Jaguar Land Rover Йън Калъм. Той определя новия прототип като "Ferrari за пустинята". Макар дизайнът силно да напомня за този на заднозадвижваните бъгита на Mini X-Raid и Peugeot, Дейв Ричардс и Prodrive залагат на 4х4 задвижване.

Според Ричардс, 2WD концепциите, които са шампионски в последните 5 години, са много способни в пясъка, но пълноприводната трансмисия е по-добра откъм сцепление и управляемост, особено в етапите с по-твърди трасета.

Перфектните показатели ще трябва да компенсират ограниченията в хода на окачването, които 4х4 машините имат а тези с един задвижващ мост - не.

Новоият болид, конструиран на пространствена тръбна рама, залага на разположен зад предния мост 3,5-литров V6 двигател на Ford с две турбини. Моторът е с максимална мощност от 400 к.с. и въртящ момент от 700 Nm. Тягата се разпределя към четирите колела през 6-степенна секвенциална скоростна кутия и три диференциала. BRX T1 тежи 1850 кг.

Първият тест за новата машина трябва да е другата седмица в Rally Andalucia 2020 в Испания. Надпреварата заменя рали "Мароко", което няма да се проведе заради мерките в африканската държава срещу коронавируса. Организатор на състеззанието е директорът на "Дакар" Давид Кастера, като маршрутът ще бъде с над 1000 състезателни километра за 5 дни от 6 до 10 октомври.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.