23 март 2025
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Стефан Петерханзел се завръща в рали Дакар?

Спрягат французина за пилот на Defender Stock още догодина

След края на участието си с Audi, Стефан Петерханзел реши да пропусне рали Дакар 2025, а вместо това се включи в Africa Eco Race по покана на спонсорите си от Yamaha. Сега, обаче, изглежда, че легендарният пилот и шампион може да се завърне в пустинния маратон. И то по много интересен начин...

Според испанското издание MARCA, Петерханзел ще се присъедини към новата заводска програма на Land Rover, която ще дебютира на рали Дакар 2026 в категорията Stock (бивша Т2) за автомобили, базирани на серийни версии. Това ще бъде своеобразно завръщане към корените му като пилот на четири колела, след като завърши седми в състезанието през 1999 година – неговото първо участие в Дакар след преминаването от мотоциклети към коли, с Nissan Patrol в производствена версия.

Петерханзел е най-успешният състезател в историята на рали Дакар с общо 14 победи, от които осем с автомобил. Въпреки това, той избра да участва в наскоро завършилото Africa Eco Race вместо в своето 36-то издание на Дакар, смятайки, че има нужда от почивка, след като Audi закри своето рали-рейд подразделение. С Yamaha Ténéré 700 той се включи в последните четири етапа на Africa Eco Race без състезателни амбиции.

Въпреки че засега няма официално потвърждение на информацията, добавянето на Петерханзел към отбора на Land Rover със сигурност би било голяма новина преди дебюта им. Land Rover планира да участва с два заводски Defender-а в Световния шампионат по рали-рейд от 2026 до 2028 година, като всяка година ще добавя и трети автомобил за Дакар.

Land Rover ще бъде вторият голям производител в категорията Stock, заедно с Toyota. Категорията има затруднения с привличането на повече участници извън Land Cruiser на Toyota Auto Body поради високите разходи, които FIA се надява да ограничи с нови разпоредби за разходите. Така тази година едва две машини участваха при серийните модели. Nissan и Ford също се свързват с потенциални участия в категория T2.

Jaguar Land Rover все още не е обявил пилотите си. Джеймс Баркли, управляващ директор на състезателното подразделение на JLR, заяви пред MARCA, че съставът на отбора ще включва комбинация от опитни състезатели и млади таланти, като обеща разнообразие и интересни имена.

Defender OCTA в състезателно темпо

И докато не е ясно кои ще са пилотите на британската марка, то е ясно с какъв точно Defender ще участва тя в пустинните надпревари. Става въпрос за състезателен автомобил, базиран на модификацията Defender OCTA. Това е най-мощният модел в гамата, който разполага с 4,4-литров Twin Turbo V8 двигател с максимална мощност от 635 конски сили.

Всеки състезателен автомобил ще запази същата архитектура D7x, трансмисия и задвижване както на "цивилния" Defender OCTA. Любопитното тук е, че мощността на всъдехода е доста по-сериозна от тази на състезателните прототипи от категорията Ultimate. Не е ясно дали в категорията Stock за автомобили, базирани на серийни модели, която от 2026 г. ще отговаря на нови и силно ревизирани правила, ще бъдат наложени някакви ограничения относно мощност и въртящ момент.

От друга страна, ФИА и организаторите на Дакар реагират на нарастващата популярност на високопроизводителните автомобили 4х4 и SUV. Именно повишената производителност, която новите правила позволяват, прави категорията „Stock“ идеална за автентично демонстриране на издръжливост и възможности на машини от калибъра на Defender. И няма да се учудим ако видим директни двубои между серийни и прототипни машини за титлата в общото класиране...


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.