Tesla Model S стъпва на пистата в нов GT шампионат

След електрическата Formula E сега е време да се появи и подобен GT шампионат. Това са били мислите и на Аугустин Пая и Марк Гемел, които създават Electric GT сериите, планирани да започнат през 2017 г. Засега е получена подкрепата на с Испанската кралска федерация за моторни спортове и Международната автомобилна федерация.
В новата надпревара ще участват 10 тима само с Model S и то в модификация P85+, вместо по-мощната P90D. Организаторите обясняват решението с това, че задното задвижване на първата е по-подходящо за пистата в сравнение с P90D, при която мощността минава през четирите гуми.
В сравнение с болидите от Formula E, чиито 28-киловатови батерии са изтощават за 20-25 минути, американският седан със своите 85 кВч ще може да се задържи на асфалта много по-дълго.
„Това е най-добрата кола с нула вредни емисии на пътя, която е способна да се състезава на писти от световна класа в GT категорията. Заводската ѝ версия ускорява по-бързо и поставя по-добри времена от много GT коли с двигател с вътрешно горене. Избрахме Tesla Model S просто защото е една от най-добрите коли правени някога и несъмнено един от най-добрите изцяло електрически автомобили. Убедени сме, че показвайки впечатляващия състезателен потенциал ще вдъхновим много хора с идеята за устойчив транспорт“, обяснява Пая.
Напълно очаквано, няма как електромобилът да излезе от завода и веднага да зафучи по пистата. Ще се наложи 2-тонният седан да олекне, да се сдобие с нови спирачки и окачване, по-добра аеродинамика. За целта са наети бивши служители от Tesla и инженери от Formula E.
В бъдеще в надпреварата ще могат да се включат и други производители, сред които гигантите Audi, BMW, General Motors, Mercedes-Benz, а по-любопитно е, че и хърватите от Rimac са спрягани като опция.












