10-те най-добри двигатели за 2017 г.
Производителите се насочват към намаляване на обема на двигателите за сметка на принудително пълнене, а хибридните технологии са във възход, затова може би за никой не е изнанадващо, че годишните награди на Wards' за най-добър агрегат са пълни именно с турбинирани мотори и хибриди.
Така за пръв път от 28 години насам V-oсмак не се дорежда в престижната десетка, а нито един от двигателите не надминава 3 литра в обем.
Ето го и списъкът с триумфиралите тази година:
1. 3-литровият турбо редови шестцилиндров двигател от BMW M240i
2. 1,5-литровият турбо четирицилиндров двигател + електромотори от Chevrolet Volt
3. 3,6-литровият V6 двигател + електромотори от Chrysler Pacifica Hybrid
4. 2,3-литровият турбо четирицилиндров двигател от Ford Focus RS
5. 2-литровият четирицилиндров двигател + електромотори от Honda Accord Hybrid
6. 1,4-литровият турбо четирицилиндров двигател от Hyundai Elantra Eco
7. 3-литровият турбо V6 от Infiniti Q50
8. 2,5-литровият турбо четирицилидров двигател от Mazda CX-9
9. 2-литровият турбо четирицилидров двигател от Mercedes-Benz C300
10. 2-литровият четирицилидров мотор с турбо и механичен компресор от Volvo V60 Polestar
"Автопроизводителите виждат намаляването на обема, турбинирането и електрификацията като ключови стратегии за създаване на безкомпромисни задвижващи системи, които са също така икономични, а тазгодишният списък ясно затвърждава тази стратегия", казва Дрю Уинтър от Wards'.