Audi RS6 Avant: спортен звяр в кожата на семейно комби
Новото поколение Audi RS6 Avant направи глобалния си дебют. Един от най-знаковите модели на немската компания предлага агресивен и атрактивен външен вид, както и куп новости по техниката, отбелязвайки достойно четвърт век от началото на RS-гамата.
Със сигурност ще отличите спортната версия от семейния конвенционален модел. От подразделението Audi Sport са се погрижили RS6 да изглежда впечатляващо, благодарение на различна решетка, раздути колесни арки, задният дифузьор и 22-инчовите колела с масивни червени спирачни апарати.
В салона акцент са вентилираните кожени спортни седалки, новият скосен волан и различните декоративни елементи, които, според желанието на клиента, може да са от карбон, дърво или алуминий. Дигиталният инструментален панел е със специална RS-графика, а мултимедийната система има и възможността да показва телеметрични данни. Въпреки спортните си гени, Audi RS6 Avant си остава и практично комби с обем на багажника от 565 литра (1680 при свалени задни седалки).
За задвижването на новия RS6 се грижи 4-литров V8 двигател с две турбини, подпомаган от 48-волтов стартов генератор, в т. нар. система "мек хибрид". Максималната мощност е 600 конски сили, а пиковият въртящ момент - 800 Нм. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за едва 3,6 секунди - показател сходен с тези на чисто спортни модели.
Максималната скорост на спортното комби е елктронно ограничена до 250 км/ч. Но тя може да бъде "вдигната": с пакет Dynamic става 280, а с Dynamic Plus може да вдигнете респектиращите 305 км/ч. Задвижването на четирите колела quattro е с механичен централен диференциал, като може да прехвърля до 75% от тягата към предните колела и до 85 към задните.
За пръв път в историята си, Audi RS6 Avant се предлага базово с адаптивно въздушно окачване. В базовата си настройка колата седи по-ниско с 2 см отколкото конвенционалния А6, а при скорост от над 120 км/ч клирънсът "ляга" с още 1 см. Има и режим за повишаване на пътния просвет, който е при ниски скорости и е подходящ за преодоляване на различни препятствия. Опционално се предлага и окачване RS Sports Suspension Plus с с тристепенна настройка на амотрисьорите и система против клатене на купето.
Водачът пък може да избере от 4 предефинирани режима на движение - Comfort, Auto, Dynamic и Eco, а в допълнение има RS1 и RS2, при които може сами да настроите окачването, точността на волана и отзивчивостта на педала на газта и трансмисията.
Все още не е ясна цената на спортното комби, като се очаква то да е на пазара в началото на следващата година. За пръв път RS6 Avant ще се предлага и в САЩ.