Audi готви електрически наследник на най-спортния си модел
Моделът, който ще дойде на мястото на R8 ще е на нова платформа
С по-малко от 100 продадени бройки, представения през 2015 година Audi R8 e-tron бе доста далеч от търговски успех. Тогава германската компания по-скоро искаше да демонстрира, че може да предложи суперкола на електричество и все още не се е отказала от идеята си. Особено в наше време, когато вече има редица успешни примери в това отношение.
През 2018 година марката от Инголщат показа визията си за високодинамичен автомобил с концепцията PB18 e-tron (на снимките). Сериен вариант на спортният прототип така и не се появи на бял свят, но от "четирите ринга" още веднъж държат да подчертаят, че потенциал за наследник на R8 с нулеви емисии има и е възможно той да се появи до края на десетилетието.
В интервю за изданието Autocar, отговорникът за техническото развитие на Audi предположи, че някой ден ще видим трето поколение на R8. Оливер Хофман заявява пред британските журналисти, че задаващата се архитектура Scalable Systems Platform (SSP) на Volkswagen Group може да бъде адаптирана и преконфигурирана за производството на "иконични коли - спортни модели и така нататък".
Хофман споделя, че Audi ще използва някои системи или модули, разработени за SSP, за електромобили с високи динамични характеристики. Мениджърът не влиза в много детайли за това кога ще видим електрически R8 и/или TT, но загатна, че работата по подобни проекти вече е започнала. Ще припомним, че германската марка възнамерява да представи последния си модел с двигател с вътрешно горене през 2025 година, а всичко излизащо на пазара след това ще е с електромотор и батерии.
Все пак, за момента има и по-големи приоритети от спортните електрически коли, като един от тях е лансирането на Audi Q6 e-tron през 2024 г. Кросоувърът ще е на архитектурата Premium Platform Electric (PPE), разработена съвместно с Porsche, на която ще е и следващото поколение Macan. По-малкият SUV на Porsche занапред ще се предлага само с електрическо задвижване.
Оливер Хофман споделя, че първите електромобили на Audi, базирани на SSP би трябвало да се появят в самото начало на жизнения цикъл на платформата. В Porsche работят върху вариация на тази архитектура, наречена SSP Sport, на която би трябвало да видим флагмански електрически SUV, позициониран над Cayenne. Той би трябвало да се появи през втората половина на настоящото десетилетие.