22 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Топ 5 на серийните коли с най-голям въртящ момент на пазара

Снимка: autoevolution.com

Преди десетилетия, слоугънът "no replacement for displacement” (в свободен превод "няма замяна на работния обем), внушаваше, че само огромните двигатели могат да имат огромна мощност. Това, обаче, вече далеч не е така, с навлизането на нови технологии като турбини, суперчарджъри и хибридни системи. И в момента 1,6-литров турбобензин може да се опъне на 5-литров "осмак".

Сега, на пазара има автомобили, които по мощност и най-вече въртящ момент не отстъпват даже на чудовищните камиони и тирове, че и ги надхвърлят с лекота. Естествено, малцина са хората, които биха попитали някой "колко нютонметра ти е колата", вместо класическото "колко коня" а на почти никой не му пука за въртящия момент, който според масата е просто цифра в каталога. Но не кой да е, а легендарният Карол Шелби произнесе култовата фраза "конските сили продават коли, но въртящият момент печели състезания".

Ако помните, преди няколко месеца писахме защо мерим мощността в конски сили, което потвърждава думите на Шелби. Но именно въртящият момент е нещото, което "къса гуми". Няма да се задълбаваме що е то въртящ момент, информация по въпроса има доволно много. Но ще ви представим серийните коли с най-високия въртящ момент в света, които са актуални на пазара, според колегите от Autoevolution.com (и които освен чудовищни нютонметри имат и доволно количество конски сили, разбира се):

Koenigsegg Regera: 2000 Nm

Според фенове, Regera е била колата с най-голям въртящ момент в света миналата година, докато не са се появили нови конкуренти. Моделът не е суперкола, не е и хиперкола, а може да бъде наречен мегакола, тъй като мощността й надхвърля един мегават. Конвенционалната версия на возилото ускорява до 300 км/ч за по-малко от 10 секунди, благодарение на 5-литровия V8 агрегат с 1100 к.с. и 1280 Нм. Но тъй като тези стойности не биха я направили "най-тяговата" кола на годината, Кристиан фон Кьонинсег е добавил и три електромотора към компановката - по един за всяко задно колело с 245 к.с. и 260 Нм и един, интегриран в коляновия вал, който дава още 218 к.с. и 300 Нм. Така, сумарната мощ на Koenigsegg Regera става 1500 конски сили, а въртящият момент е от потресаващите 2000 нютонметра! И като си помислим, че цялото това безсрамие се предава само към задните колела, можем да кажем, че те са най-измъчваните парчета гума в света, повече и от кондома на най-коравия полов атлет...

Bugatti Chiron: 1600 Nm

За някои, Chiron е просто фейслифт на Veyron. Но пък ние мислим, че автомобилът е на изцяло ново ниво, спрямо предшественика си, макар да използва същите двигател, трансмисия и дори някои части от шасито. Благодарение на 8-литровия си W16 двигател с 4 турбокомпресора, Bugatti Chiron изпраща не по-малко от 1500 к.с. и 1600 Нм към четирите колела. Използвайки модерни турбокомпресори без микрохибридни технологии, инженерите на компанията са успели да изстискат 300 "кончета" и 100 нютонметра повече, спрямо показателите на Veyron.

Реално погледнато, чудовищният агрегат на Бугатито си остава на-мощният, неизползващ електрически "стероиди", за да разкрие пълния си потенциал. но пък не са достатъчни да детронират Reggera, осве нако скоро не видим някоя брутална Super Sport версия.

Pagani Huayra BC: 1200 Nm

Huayra BC може да се нарече втората най-мощна италианска кола на света, след Ferrari LaFerrari. Но за разлика от Ferrari, която използва атмосферен V12 и електромотор, произвеждайки повече конски сили, Pagani надделява над съседа от Маранело, когато стане въпрос за въртящ момент. Това става най-вече с помощта на 6-литровия V12 агрегат на Mercedes-AMG с двойни турбокомпресори, който доставя 800 к.с. и не по-малко от 1200 Нм към задните колела, чрез 7-степенен автоматик. Тъй като от този модел ще се произведат едва 20 коли, то определението "сериен" е малко на ръба.

Bentley Mulsanne Speed: 1100 Nm

Миналата година този модел бе на второ място в класацията на автоентусиастите, а сега изпада до 4-о заради новите Chiron и Pagani. Което пък не го прави по-малко впечатляващ, особено заради уникалния му 6,75-литров двутурбинен V8, който е и най-старият агрегат сред представените тук. колко стар? Ами да речем, че носи голяма част от генетиката на показания през далечната 1959 година Bentley L Series V8...
Та, във версията си от 21 век, този сериозен двигател доставя на тежащата 2711 кг кола 530 конски сили, но двойно повече нютонметра - 1100. С тях, Бентлито ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 4,9 секунди и постига макисмална скорост от цели 305 км/ч.

Dodge Challenger SRT Demon: 1044 Nm

Най-мощният сериен мъсъл кар в историята няма нужда от обяснения защо е в тази своеобразна класация... Но ако сте любопитни, то е защото 6,2-литровият му V8 със суперчарджър доставя 840 конски сили и 1044 Нм въртящ момент. И макар да не е единствената кола със задно предаване, нито е тази с най-голям въртящ момент, "Демонът" е единственият сертифициран за драг надпревари, който се продава свободно. А освен това е най-евтиното возило сред изброените дотук, със стартовата си цена от едва 85 000 долара.
Dodge Demon е на-бързата сеийна кола в света на четвърт миля, където закова показанията на 9,65 секунди, като е регистрирала и най-голямата сила на ускорение при старт (1,8 g).


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.