18 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Давид срещу Голиат: битката между Tesla и Volkswagen

Ще успее ли Volkswagen да измести Tesla от лидерското място при електромобилите? Американската компания е водеща при батериите, но германците имат други предимства. Изходът от този сблъсък ще се реши в Китай, се твърди в анализ на "Дойче Веле".

Надпреварата между Tesla и Volkswagen за доминация в пазара на електромобили не е равнопоставена. Докато американският пионер от Силициевата долина се опитва да достигне производствената си цел от 500 хиляди автомобила годишно, германският автомобилен гигант от Волфсбург няма никакъв проблем с подобни производствени обеми. Изходът от тази надпревара ще бъде решен в Китай, където Тесла изгражда първия си завод извън САЩ и търси необходимите му кадри за производството.

В същото време Фолксваген преструктурира две от множеството си фабрики, за да започнат да произвеждат беземисионни автомобили, и може да разчита на обучения си персонал. През 2020 година се очаква и в двете китайски фабрики на компанията да започне производството на електрически автомобили. Както съобщава агенция Ройтерс, до 2022 година капацитетът им трябва да достигне 600 хиляди бройки годишно. А в близко бъдеще световното производство на електроавтомобили с марката Volkswagen може да достигне близо 1 милион коли, с което германският концерн значително ще изпревари американския си конкурент.

Volkswagen не подценява Tesla

При представянето на новия Golf 8 в края на октомври, генералният директор на Фолксваген Херберт Дийс изрично подчерта, че уважават Тесла като конкурент. Източници от Волфсбург споделят, че Дийс бил особено впечатлен от софтуера на американската компания, чиито батерии в автомобилите издържат до 600 километра. Tesla не са нишов играч, казва по този повод Дийс.

С новата Tesla Model 3 компанията на Илън Мъск може да увеличи производството, което от своя страна ще намали разходите. Въпросът е дали фирмата ще успее достатъчно бързо да осигури необходимата производствената мрежа. Отдавна в бранша се спекулира, че инвеститорите могат скоро да се отдръпнат от Тесла заради високите производствени разходи на американската компания. Имаше дори слухове, че Фолксваген се интересува от евентуално участие в нея, но германският концерн категорично отрече това.

Ресурсът на Volkswagen

Най-големият производител на автомобили в света разполага с необходимите средства, необходими за инвестициите за производство на електромобили. През миналата година Фолксваген продаде близо 11 милиона автомобила с двигатели с вътрешно горене - ръст от 0,9% в сравнение с 2017-а. Концернът има 660 хиляди служители по целия свят и дългогодишен опит в развитие на производствените мрежи и процеси.

До 2022 година Фолксваген иска да преструктурира осем фабрики на четири континента, които да започнат да произвеждат електромобили – четири в Германия, две в Китай и по една в Чехия и САЩ.

Предизвикателствата пред Tesla растат

В същото време Тесла изпитва сериозни затруднения да постигне поставените си цели. Пример за това е вдигнатата миналото лято огромна палатка извън площадката на завода на компанията във Фримонт, Калифорния, подслонила допълнителна поточна линия, целяща увеличение на производството на Модел 3.

Проблемите на Тесла повдигат въпроса дали стартъп-компаниите изобщо могат да оцелеят във висококонкурентния автомобилен бранш. Трудностите пред американския производител и големите загуби на китайския му конкурент “Нио” направиха инвеститорите предпазливи.

Неслучайно експерти прогнозират, че наложилите се автомобилопроизводители вероятно ще диктуват и пазара на електромобилите в бъдеще – финансовите бариери за навлизане в този бранш са много високи, а производството и технологиите са сложни и изискват сериозен ресурс.

Плановете на Tesla са тази година да построи до 400 хиляди електроавтомобила. Но Volkswagen гледа по-напред: до 2025 компанията иска от заводите ѝ да излизат по три милиона електромобила годишно и така да се превърне в най-големия производител в света. През следващите години германците се очаква да представят на пазара 70 нови модела. В началото на ноември в Цвикау трябва да започне производството на ID.3 – първия изцяло електрически Volkswagen. От 2021 година в Цвикау ще се произвеждат по 330 хиляди електромобила годишно.

Volkswagen: по-агресивен от конкуренцията

Макар да представи плановете си за производство на електромобили след конкурентите си от BMW, Renault и General Motors, Volkswagen влиза много по-агресивно от тях на пазара. Вместо да използват за продукцията си няколко платформи, германците разработиха една цялостна структура за производство – модулната платформа за електромобили MEB. Това позволява на компанията да намали значително производствените си разходи.

За икономии ще допринесе и договорката с Ford, който също ще използва платформата MEB. Това е стъпка напред към целта на пазара да бъде пуснат електроавтомобил на цена под 20 хиляди евро, с което беземисионните автомобили ще станат годни за масовия потребител.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.