21 юни 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Теодор Кабакчиев покори „Железния гигант“!

Най-добрият български състезател по хард ендуро Теодор Кабакчиев (КТМ 300 EXC, Екстрийм Тойота Венци) прелисти нова страница в своята спортна кариера. 19 годишният габровски талант стана първия роден пилот преминал през финалната арка на „Ерзбергродео“ – най-трудното състезание по хард ендуро в света. Това стана в 23-о издание на традиционната надпревара, която събира ежегодно в една желязна мина в селцето Айзенерц в Австрия най-елитните майстори на планетата в тази разновидност на мотоциклетния спорт.

За съжаление, Тедо премина през финалната арка на „Red Bull Hare Scramble“ 12 минути след предвиденото 4 часово време и по тази причина името му не фигурира сред малцината състезатели завършили всичките 25 контролни точки по трасето в „Ерзбергродео 2017“. Карираният флаг се развя когато той бе на път към контрола 24, „Lazy Noon“, на 27-а позиция в класирането. Това обаче в изобщо не омаловажава постижението на Кабакчиев, който за пръв път успя да се пребори с мината, стигна до финала на това изключително състезание и се нареди до малцината пилоти в света успели да подчинят „Железния гигант“.

Ще кажете, какво пък толкова значимо има в достигането до финала на едно състезание и то на 27-о място. „Red Bull Hare Scramble“ не е просто състезание, това е най-трудната еднодневна мотоциклетна офроуд надпревара в света, изстискваща цялата сила и интелект на участниците. Те имат на разположение 4 часа, в които трябва да карат възможно най-бързо, а в същото време да намерят най-оптималното трасе през стръмните тераси на мината, разположена в подножието на Алпите. Четири часа изпълнени с пот, болка и дори безнадеждност, защото теренът, през който преминават мотоциклетистите, е неимоверно труден. Преодоляват се почти отвесни насипи, склонове, горски масиви с извадени отвън коренища, огромни канари, с размер на най-малките камъни от по метър, планини от каменопади и свлачища, водни и кални препятствия. Изисква се смелост, невероятно владеене на мотора и непоколебимост, за да се измине пътя до върха на мината, на височина от 1466 метра. В това състезание до финала често достигат по-малко от 10 човека и то най-добрите, най-здравите, технични и натренирани състезатели в света, обикновено пилоти на заводските отбори – КТМ, „Husqvarna“, „Sherco“ и др.


Всъщност, за да си осигуриш привилегията да караш в „Red Bull Hare Scramble“ първо трябва да покажеш, че си един от 500-те най-добри ендуро състезатели в света. Това става с пресявката на т.н. „Iron road prolog“. В него се пускат над 2000 участници с всякакъв вид мотори, които се състезават по чакълест път с дължина от 13,5 км и широк на места до 30 метра. Само най-бързите 500 от тях получават правото да карат в „черешката на тортата“ - „Red Bull Hare Scramble“. Прологът се състои от два манша. Теодор беше просто фантастичен в първия и записа страхотното 10-то време, като остави зад себе си повечето от световните топ пилоти. Във втория манш българският шампион подобри времето си със секунда, но въпреки това беше изместен до 27-а позиция в класирането. Това взе пак отреди на Тедо място в първата стартова редица, съставена от най-бързите 50 състезатели, за кулминацията на „Ерзбергродено 2017“ - „Red Bull Hare Scramble“.

Началото не беше особено успешно за габровския младок и на първата контрола той беше с 12 позиции по-назад – 39-и. Постепенно обаче Кабакчиев започна да изпреварва състезателите пред себе си и на 10-а контрола вече беше 28-и. Последния контролен пункт, който Тедо премина във времето от 4 часа, беше „Dynamite“ (КТ23), на 27-а позиция. След това преодоля и „Lazy Noon“ и премина през финалната арка на върха на „Железния гигант“, но 12 минути след края на фиксираното време.

„Чувствам се тотално изтощен и без капка сила, но съм доволен, че успях да измина цялото трасе“ - сподели Тедо след състезанието – „Беше хубаво преживяване. Знаех, че съм в по-добра форма тази година и исках да постигна повече. Може би стартът малко ме обърка. Веднага след началото на един от сипеите ми се наложи да се върна 3 пъти, защото просто от праха нищо не се виждаше. След това на 3-4 места ми се налагаше да изчаквам състезателите пред мен, а 17-а контрола - „Карлс динър“, беше една от най-изморителните и най-тежки точки по трасето и там също се позабавих. Оставам със смесени чувства. Доволен съм, че успях да финиширам, но и разочарован, че не влязох във времето. Яд ме е, защото имаше 4 часа блъскане и накрая някакви си 12 минути не ми достигнаха“, допълни първият български състезател преминал през финала на „Ерзбергродео“.

Още един роден участник се пребори за участие в „Red Bull Hare Scramble“ и това беше Иван Димов. Той записа 110-о място в пролога и стартира от 3-а редица в най-престижната надпревара. Краят на 4-те състезателни часа го застигна на път към 16-а контрола, на 119-а позиция.

Тедо участва и в още едно от изпитанията по време на четиридневния ендуро фестивал „Ерзбергродео“ – т.н. „Karcher Rocket Ride“. То включва изкачване на стъпаловиден хълм на 4 нива, като това трябва да стане по възможно най-бързият начин. Състезателите се подреждат в редици по 6 и стартират в стила на мотокроса - с пускането на времето пада бариерата. Най-бързите трима от всяка серия се класират за следващия кръг. По време на квалификациите на всеки от участниците се позволява да направи по 2 опита, за постигане на по-добро време. Най-бързите 48 се борят за трофея на Kärcher Rocket Ride. Кабакчиев беше 15-и в квалификациите от 416 участника и в последствие стигна до четвъртфиналите.

Източник: www.sport-gabrovo.com


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.