Литиево-кислородна батерия прави революция в пробега
Пробив в издръжливостта на батериите за електрически автомобили са напът да направят учените от Кембридж. Хората на науката разработват енергиен резервоар от литиево-кислороден материал, който според тях ще е с поне 10 пъти по-голям капацитет от използваните в момента литието-йонни батерии.
Именно скъсеният пробег е една от психологическите бариери, които все още възпират масовия потребител да изостави класическия си автомобил с двигател с вътрешно горене. Ако проектът на учените стигне до успешен край, то той ще донесе много предимства за електромобилите. На първо място е увеличеният капацитет, но също толкова важен е и фактът, че теглото на въпросната батерия ще е поне 5 пъти по-малко от това на сегашните.
И сега - лошата новина. Тази технология едва ли ще намери приложение в близките 10 години. Проучванията сочат, че литиево-кислородният резервоар се зарежда и разрежда все още много трудно и трябва да се намери начин той да захранва адекватно автомобила, преди да бъде включен в масовото производство. Очакванията са, че батерията би трябвало да има ефективност от 93% и живот от над 2000 зареждания.