16 май 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Над 3000 провала на автономни автомобили за една година

През изтичащата седмица президентът на САЩ Барак Обама направи последната си годишна реч пред Конгреса в качеството си на лидер на нацията. В нея, освен наболелите политически, икономически и социални проблеми и теми, Обама засегна и една интересна тема, открехвайки вратата на една нова индустрия, набираща сериозна скорост в последните години. Президентът говори за "революция" в транспортните технологии, визирайки конкретно желанието му възможно най-бързо автономните технологии да бъдат приведени в готовност за ползване от американския пазар.

Само ден преди тази реч обаче стана ясно, че въпросната технология може би не е толкова близо до масово ползване, колкото се иска на Обама, а и на много други хора, съобщи Autoblog.com. В доклад, изиксван от щата Калифорния от производителите на въпросната техника, присъстват обезпокоителни данни за близо 3000 аварийни ситуации в тестовия период от септември 2014 до ноември 2015 година. Под "аварии" се визират ситуации, в които компютърът-шофьор дава грешка и се налага моментална намеса на човека зад волана, за да бъде овладяна ситуацията.

Така Google, който притежава най-сериозната флотилия от автономни тестови автомобили - 53 броя, съобщават в доклада си за 272 случая на аварии във въпросния период, като при още 69 случая шофьорите са се почувствали застрашени и са поели контрол над автомобила в рискова ситуация. От общо седем оператора на автономни автомобили в Калифорния почти всички докладват за подобни проблеми. Mercedes-Benz е лидер по проблемен софтуер със 1051 инцидента и то при само 2 тестови автомобила. Volkswagen докладва за 260 случая, Nissan за 106, Bosch за 625, а Delphy Automotive - 511. Интересно е, че от Tesla твърдят, че тяхната автономна програма не е дала нито една грешка и тук идва казусът с броя автомобили и най-вече с изминатите километри в тестове. Твърде възможно е подобен автомобил действително да не даде грешка при ограничен брой километри и респективно ограничен брой на възможни пътни ситуации. Като цяло седемте компании докладват за общо 2894 случая, което далеч не кореспондира с уверението на някои от собствениците, че тази технология едва ли не вече чука на витрината на шоурумите.

По време на изложението CES в Лас Вегас миналата седмица секретарят по транспорта Антъни Фокс говори по въпроса и увери нацията, че държавата ще направи всичко възможно, за да улесни нормативно навлизането на автономните технологии на пазара. Впрочем, само преди няколко седмици босът на Tesla Елон Мъск посочи именно нормативната база като по-голям проблем от степента на развитие на технологиите. В същото време Калифорния, на чиято територия се провеждат практически всички тестови програми, прие първите основни правила за употреба на автономен автомобил и те определено не се харесаха на големите играчи като Google. Според приетото всеки оператор на автономен автомобил ще трябва да има специално разрешително и преминат курс, а самите автомобили ще трябва да получават сертификат от специална комисия.

Негативният доклад от тестовете наля вода и в мелницата на някои неправителствени организации, противници на автономната технология. Директорът на Consumer Watchdog - Джон Симпсън попита чрез медиите Google с какви очи предлага подобен вид транспорт като почти завършена технология, след като тестовата им програва дава толкова голям брой грешки. Симпсън препоръча на властите да продължават да гледат на транспорта първо от гледна точка на сигурност и да не отстъпват на корпоративния натистк.

Естествено, отговорът не закъсня. "Тези тестове ни дават възможност за реална преценка къде се намираме в различни условия на пътя. Не трябва да забравяме, че дори опитните шофьори допускат грешки, а какво остава за 16-годишните деца, които пращаме на пътя да се учат да карат между нас. Макар и все още да не можем да настояваме за ниво над средното при грешки на пътя, сравнимо с това при хората-шофьори, ние сме сигурни, че сме все по-близо до това хората да могат да се възползват от нашата автономна технология", обясни директорът на програмата в Google Крис Ърмсън.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.