30 юни 2022
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Технологиите, които промениха окачването

Както всички други аспекти на автотехнологиите, и окачването е изминало дълъг път от простата конструкция с единствена цел да не си счупите гръбнака по неравностите на пътя. Производителите продължават да се борят за все повече стабилност, регулируемост  и всевъзможно начини за постигане на мултифункционалност. Отдавна не става въпрос за купчина пружини. 

Магнитното окачване на Chevrolet Corvette Stingray 

Основната заслуга за възможността дадена кола да може с натискане на бутон да се превръща от "мека" и удобна в друсащ спортист е на GM. Именно американският гигант създава магнетичното окачване. Функцията му е проста, но гениална - в амортисьорите има  течност с метални частици и по този начин пускането на ток към окачването може да го втвърди при необходимост. При новият Chevy Corvette Stingray се елиминира и стар проблем и вече няма нужда да се чака амортисьорите сами да се върнат в отпуснато положение след спиране на електричеството към тях. Вместо това системата ги размагнетизира за по-бърза смяна на поведението на колата. 

Системата за накланяне на Mercedes

Ако питате мотористите обаче, накланянето към завоя е много важно. По обясними причини колите не могат да правят същото, но има изключение - Mercedes-Benz S65 AMG. Германският свръхлусозен автомобил използва сензори, за да следи как завива колата, след което посредством въздушното окачване я наклания към вътрешността на завоя. Тук целта не е толкова бързо, колкото комфортно пътуване.


Dynamic Ride Control на Audi

Не можем да не обърнем внимание и на системи като Dynamic Ride Control на Audi, която контролира накланянето на купето не със солидни метални антирол барове, а изцяло хидравлично. За да се противопостави на гравитацията, при необходимост системата изпраща течността в окачването от външната страна на завоя. И все пак технологията не е натрапчива, защото може да се изключва напълно и по никакъв начин да не нарушава комфорта на пътниците. 

Все пак винаги има накъде повече и Bose го знаят. Американците вече ни показвали на какво е способно активното окачване, което за жалост признават, че е твърде скъпо и тежко, за да влезе в масово производсто, поне засега. Трябва да отбележим, че изглежда магическо:


swartalf
Рейтинг : 9500
02.02 2017 в 16:00 1
+ 2
- 1
Полезно е да се образовате преди да се излагате. По въпроса с крена може да видите рекорда на лосовия тест поставен от ситроен ксантия актива, както и коя година е поставен.
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.