11 юли в автомобилната история: раждането на FIAT
На 11 юли 1899 година, Джовани Аниели и няколко инвеститори създават "Fabbrica Italiana Automobili Torino” – FIAT. Скоро след това пуска и първия си автомобил – с 697-кубиков двуцилиндров двигател и мощност 3,5 конски сили. През 1903 пуска първия си камион, а през 1908 година излиза и на пазара в САЩ. През същата година е произведен първият самолетен двигател на Fiat.
През 1910, Fiat става най-големия производител на автомобили в Италия — позиция останала досега. През същата година, заводът, лицензиран за производството на Fiat в Пукипси, САЩ, прави първата си кола. Това е преди представянето на конвейрната линия на Ford през 1913. Притежаването на Fiat по това време е било въпрос на престиж. Fiat се продава в САЩ на цена между $3,600 и $8,600, сравнено с US$825 за Model T през 1908.
През 1969 FIAT купува италианската автомобилна марка Lancia, а по-късно поема контрола и над Ferrari. В този период е придобита и компанията Innocenti (друг италиански автомобилен производител) През 1986, FIAT купува Alfa Romeo от италианското правителство, а по-късно, придобива Maserati.
Една от най-важните години в съвременната история на FIAT е 2009. Световната икономическа криза довежда до фалит или до опасност от фалит няколко автомобилни призводители. ФИАТ преговаря за закупуването на немския производител Opel, но до споразумение с General Motors и германското правителство не се стига. Тогава, италианците купуват голяма част от акциите на фалиралите Chrysler Group, a в средата на 2014 година Fiat Group Automobiles приключва сделката с американския профсъюз,който държи 41 процента от акциите на Chrysler и става 100% собственик на компанията.През същия месец компанията е преименувана на Fiat Chrysler Automobiles (FCA), като Fiat Spa и Chrysler Group са преименувани съответно на FCA Europe и FCA USA.
В момента, FCA е сред 10-те най-големи автомобилни производителя в света и притежава следните марки: Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Maserati, Abarth, Chrysler, Dodge, RAM, Jeep, VM Motori (за производство на двигатели и части) и Mopar (услуги и аксесоари предимно за американските брандове на компанията). От тази година, Ferrari вече е независима компания, като 10% от акциите й са на борсата, а 80% са разпределени между съдружниците във FCA.