Запознайте се с гигантските автовлакове на американската армия от 50-те
През 50-те години на миналия век тексаската компания LeTourneau получава поръчка за серия от гигантски автовлакове. Поръчката идвала директно от Американското правителство.
Американската армия имала три експериментални такива машини, като най-голямата била дълга 183 метра и до ден днешен държи рекорда за най-дълго офроуд превозно средство. И до днес автовлаковете се използват на много места по света, но въпросните военни машини са единствените, които са построени специално за използване по пресечен терен.
През 50-те компанията LeTourneau, която се занимава с производството на тежкотоварна техника и е базирана в Лонгвю, Тексас, разработва идеята да се използва дизелово-електрическа трансмисия, която да задвижва превозни средства с много колела. Всяко отделно колело се задвижвало от отделен електромотор, което давало много по-добро сцепление, отколкото ако колелата се задвижват от един-единствен двигател.
Най-общо казано, тези машини са много подобни на дизелово-електрическите локомотиви, които се появяват в Щатите по същото време. Разликата е в това, че автовлаковете на LeTournеau не се движат по релси и имат гуми.
LeTourneau Snow Train 1
LCC-1
В края на 1954 г. транспортните части на американската армия поръчали на LeTourneau да комбинира качествата на Tournatrain и Sno-Buggy в изцяло нова машина. LeTourneau се съгласили и кръстили крайния резултат YS-1 Army Sno-Train, но във военните среди машината станала известна с името Logistics Cargo Carrier или LCC-1.
LCC-1 имал гумите от Sno-Buggy и задвижващата система на Tournatrain, като в крайна сметка представлява машина с 16 задвижващи колела – един локомотив и три открити платформи с общ капацитет 45 тона.
Самият локомотив е разделен на две части – отоплено отделение за екипажа (състоящ се от трима души) отпред и задна секция, в която се намира дизеловият двигател с 600 к.с., генераторите и горивните резервоари. Освен това, там е монтиран и кран, който да улеснява товарене и разтоварването.
TC-497 Overland Train MkII, 1962