Защо Tesla Model S се използва за ескорт на шпионски самолети (видео)
Интересни кадри, заснети във Кралската военновъздушна база Феърфорд във Великобритания, попаднаха в интернет и със сигурност радват феновете на Tesla. Оказа се, че нейният Model S е предпочитан ескортьор за излитанията и кацанията на един много специфичен военен самолет - шпионският U-2. Защо обаче е нужно това и какво представлява самият ескорт?
За да разберете, трябва да кажем малко повече за летателния апарат. Той се появява на бял свят през 50-те години на миналия век и има една единствена функция - да шпионира врага или дори т.нар. приятел. Тези машини с години летят и снимат над СССР, Китай и други държави, а успехът им е осигурен от много специфични характеристики.
Това е пилотирана от човек машина, която може да лети на височина от над 25 км и по много успешен начин да се крие от радарите или поне от тези в миналото. Днес U-2 също се използва, но с подобрени сензори и техника за заснемане. Неговата голяма сила обаче е и ахилесовата му пета - странният дизайн, който прави всяко излитане и кацане едно сериозно изпитание.
Във двете видеа ще видите как всеки такъв кацащ или излитащ самолет е ескортиран от мощен автомобил, който да може да се движи с приблизително същата скорост. В него пък има друг пилот на U-2, който навигира колегата си и му помага да позиционира летателния апарат по оптимален начин спрямо полосата. Самолетът всъщност има само две постоянни колела, които са в една ос в средата на корпуса.
Огромните му крила - резервоари пък разполагат при излитане с две помощни колела, които се откачат и падат преди издигането. Тогава как става кацането? Без помощни колела и с опиране на крилата в полосата, когато скоростта стане вече достатъчно ниска. Но именно, за да се стигне до този безопасен момент на контакт на крилото с асфалта, се изисква перфектна координация при кацането.
Американската армия от години използва мощни суперавтомобили като Ford Mustang, които да служат като превоз за наземния навигатор. А вкарването на Tesla в тази схема не трябва да изненадва никого. Все пак говорим за автомобил, ускоряващ от 0 до 100 км/ч за 2.3 секунди и способен без проблем да поддържа скорост от 220-240 км/ч, при която шпионският самолет излита.
Във второто видео пък ще видите кадри от преди няколко години, в които наземните навигатори разказват как точно се случва цялата операция по излитане и приземяване на U-2.