Ford уволнява 20 000 служители по цял свят?
Американският производител Ford може да съкрати до 10% от служителите си по света, пише Wall Street Journal. Това са около 20 000 души, предвид факта, че за "синия овал" работят над 200 хиляди човека. Най-голяма част от заетите към компанията са в Северна Америка, но доста са и работниците в Европа и Азия. С планираните съкращения, компанията ще пробва да намали годишните си разходи с около 3 милиарда долара.
Драстичните мерки, които планират от Форд се дължат на няколко фактора - спад на продажбите в Северна Америка за първото тримесечие на годината (което засегна и другите марки), спад на стойността на акциите на компанията и опит за засилване на нормата на печалба при производството на автомобили. за първите три месеца на 2017 година, автомобилната фирма отчете печалба от 1,6 млрд. долара или с цели 900 милиона по-малко от първото тримесечие на 2016 г.
В официално заявление, Ford нито отрекоха, нито потвърдиха драстичните си мерки. "Оставаме фокусирани върху трите стратегически приоритета, които ще изградят стойност и ще доведат до печеливш ръст. Те включват засилване на нормата на печалба от соновния ни бизнес и агресивни, но разумни инвестиции в нови възможности. Редуцирането на разходите и възможността да сме възмоцно най-ефикасни също са част от нашата работа", заяви говорител на компанията.
В момента има голям натиск върху изпълнителния директор на Ford Марк Фийлдс да овладее ситуацията и да спре спада на акциите, които са се понижили с 40% откакто той пое управлението на фирмата през 2014 г. Много анализатори пък, виждат причини за кризисната ситуация в прекалено големите наличности на произведени коли, както и голямата бройка на употребявани возила. Но смятат също така, че това е временна спънка пред производителя. Естествено, има и мнения, дължащи неуредиците на политическата ситуация в САЩ и оприличеното на "хаотично" управление на Доналд Тръмп.
Какват и да е причината, Ford далеч не е единственият автомобилен производител, който да е под натиск. Двуцифрен спад в продажбите и приходите се виждат навсякъде из автомобилната индустрия от началото на годината насам. General Motors наскоро споменаха за вълна от предстоящи съкращения, а шефът на Toyota Акио Тойода саяви, че усеща " силно чувство за криза" след като японският производител обяви 20,8% спад в нетните приходи за фискалната си година, приключила на 31 март.