26 юни 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Хибридите и електромобилите са по-вредни от бензин и дизел?

Всеобщото схващане е, че електрическите и хибридните автомобили са многократно по-щадящи за околната среда в сравнение с колите, задвижвани само от двигател с вътрешно горене. Звучи логично - без пушек от ауспуха няма замърсяване.

Изследване на шотландски учени, обаче, сочи точно обратното. Не става въпрос за замърсяването при производството на батериите или електричеството за зареждането им. Според шотландците големите проблеми при електрическите коли идва от гумите и спирачките им.

Като цяло електромобилите са по-тежки, което вреди на пътната настила и води до ускорено износване на гуми и спирачки. Частиците от тях са по-едри и следователно застрашават здравето на хората повече, отколкото излизащите от ауспуха на дизеловите коли. С други думи намаленото или нулево използване на изкопаеми горива се компенсира напълно от този неочакван резултат.

Учените твърдят, че вдишването на едрите частици води до повече астматични пристъпи,сърдечни удари и инсулти. Това, разбира се, не отхвърля вредните последици от конвенционалните коли, просто едните вредят повече на околната среда, а другите - на здравето ни. Такова е заключението на шотландците, публикувано в научно издание, наречено Atmospheric Environment и цитирано от The Times.

Екипът на Авто Офнюз държи да отбележи, че не е задължително да подкрепя и застава зад цитираните в сайта мнения и информации, а има основната функция да ви предаде различни новини от автомобилния свят, каквито и да са те.


Препоръчани материали

Рейтинг :
15.05 2016 в 13:01 7
+ 0
- 3
Хахаха...супер яката тъпотия.Но не се изненадвам предвид факта,че го казва мъж в пола...Сега разбирам защо свирят на гайди...обичак да духат безразборно!!!
+ 20
- 4
Да се включа и аз: Доста голяма тъпотийка е това изследване, ако въобще е имало такова. Кратко сравнение на съпоставими като размер автомобили показва, че електромобилите не са по-тежки от конвенционалните автомобили (или поне не е значително). За сравнение, Tesla S 85 (2012г.) и MB S 500 (2014г.): Tesla (L-4,98m; W-1,96m; H-1,44m) има собствена маса 2100кг. MB (L-5,03m; W-1,90m; H-1,42m) има собствена маса 2040кг. На MB докато му напълниш резервоара (80л.), и си превишил масата на Tesla.
+ 48
- 3
Човек ще рече, че електромобилите си мерят разхода в накладки / 100км. Не видях никъде нито данни, нито конкретни съпоставки, нито кое и чие е изследването, което се цитира.
А този извод:
"С други думи намаленото или нулево използване на изкопаеми горива се компенсира напълно от този неочакван резултат."
как точно е направен? Какво значи да се компенсира напълно?
В този си вид това е една гола статия, която всеки може да напише, и която съмнително прилича на поръчкова.

Рейтинг :
12.05 2016 в 23:39 4
+ 29
- 5
Тези "Шотландски Учени" май са родом от Москва, а тяхната специалност е шотландското уиски...

Рейтинг :
12.05 2016 в 23:38 3
+ 11
- 3
Тези "Шотландски Учени" май са родом от Москва, а тяхната специалност е шотландското уиски...
izo4x4
Рейтинг : 1517
12.05 2016 в 23:19 2
+ 18
- 14
Здравейте г-н Иванов! Значи, прекарвали сме доста време, проверявайки всякакви технически характеристики, вярвайте ми.
Само искам да поясня едно - това е мнение на шотландски учени, нe на екипа на Авто Офнюз, ние просто го изложихме тук, да се види някаква странна, а може би и интересна гледна точка.
Относно правописните грешки, единственото, което забелязах е пропуснато "Т" при "астматичен".
Благодаря за, хм, градивната критика и пожелавам лека нощ!
Христомир Николов, отговорен редактор
+ 35
- 7
Доста сериозни тъпотии. То за да си списвач по тез "новинарски" сайтове явно освен да си тъп се изисква и да не можеш да четеш. Да беше прекарал някой от вас, титани на мисълта (за по-тъпите пояснявам, имам пред вид автора/преводача/редактора на тоз паквил ) едни 5 минути пред гугъл, проверявайки технически характеристики на масови традиционни автомобили на известни компании, и сравнявайки ги с малобройните предлагани на пазара хибриди и електромобили? 5 минути, преди сам да се изложиш могат да бъдат безценни. Правописните грешки дори не искам да ги коментирам. Аматьори!
 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.