20 октомври 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Камионите Volvo Trucks с автоматична AWD система

Volvo Trucks интегрира автоматично задвижване на всички колела в своите камиони. Новата функция Automatic Traction Control (Автоматичен контрол на сцеплението), задейства активирането на предния мост по време на движение, ако има риск от засядане на товарната машина. Чрез новата система, производителят обещава по-добра маневреност, намаляване на разхода на горивото както и по-бавно износване на товарните си автомобили.

„Голяма част от водачите активират задвижването на предните колела или блокирането на диференциала много преди достигането до труден участък от даден терен, за да избегнат риска от засядане. Automatic Traction Control от Volvo Trucks задейства задвижването на предните колела, по време на движение и само за краткото време, за което това е необходимо“, заяви Йонас Одермалм, мениджър строителен сегмент във Volvo Trucks.

Автоматичният контрол на сцеплението от Volvo Trucks е стандартна функция при модела Volvo FMX със задвижващ преден мост и вече се използва от Volvo Construction Equipment при съчленените им машини.

Системата използва софтуер, който използва информацията от сензорите за скорост на колелата, които следят и управляват задвижването на колелата. Когато някое от задните колела започне да се хлъзга, мощността преминава автоматично към предните колела, без камионът да губи мощност или скорост. Задвижването на предните колела се задейства от зъбчата муфа за половин секунда. Съединителят е по-лек и има по-малко движещи се части от традиционното решение с непрекъснато задвижване на всички колела. Ако водачът попадне върху особено неравен терен, той може ръчно да блокира другите диференциали както отпред, така и отзад.

Задвижването на предния мост предотвратява спиранията върху труден терен, като в същото време функцията често е необходима само за малка част от цялото пътуване. С автоматичния контрол на сцеплението захващането на предните гуми се концентрира върху управлението веднага щом се получи критична ситуация. Така водачът може да се възползва от по-добра маневреност възможно най-дълго. Освен това водачът избягва допълнителния разход на гориво и износването на компонентите от силовия тракт и гумите, до което обикновено води непрекъснатото задействане на задвижването на предните колела. Automatic Traction Control на Volvo Trucks гарантира, че винаги е активирана оптималната комбинация за задвижване и премахва необходимостта водачът да взема решение.

„Автоматичният контрол на сцеплението е още един пример за това как иновативната технология може да направи нещата по-лесни и по-интелигентни отколкото преди. Ние сме сигурни, че точно както I-Shift от Volvo направи революция при скоростните кутии, тази нова разработка ще направи същото при задвижвания преден мост“, казва Рикард Фритц, вицепрезидент на Volvo Trucks Brand.

Новата автоматична AWD система е стандартно оборудване за Volvo FMX при версии 4×4, 6×6, както и при 8×6, като се предлага с пълната гама двигатели за стандартите Euro 3, 4, 5 и 6.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.