VW представи ралиджийското Polo GTI R5
Доста след като Skoda Fabia R5 се превърна в основния фактор в рали клас R5, VW също излиза с машина в тази състезателна група. Всъщност, твърде вероятно е всъщност да виждаме един и същ автомобил, който се различава само като дизайн и с различно лого, но е факт, че вече в състезания ще можем да гледаме и VW Polo GTI R5, редом до вече утвърдените Skoda Fabia и Ford Fiesta.
Новата R5-ца на германците идва с излизането на уличния Polo GTI, като общото между двете машини не е много. И двете използват 4-цилиндров двигател и... май това е всичко между тях. При уличната версия агрегатът е 2-литров и с мощност от 200 к.с и 320 Нм въртящ момент., докато състезателният вариант е с по-малък обем, но по-голяма мощ - 1.6 литра, 273 к.с. и 400 Нм въртящ момент.
Сериозна е разликата и в скоростните кутии. Редовото Polo GTI разчита на 6-степенен автоматик с двоен съединител, докато състезателната дисциплина изисква нещо много по-различно - 5-степенна секвенциална кутия. В края на следващата година уличната версия също ще се сдобие с механична трансмисия.
Разбира се, съсвем очаквано R5-цата е и по-бърза с ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди или с две по-малко, отколкото братчето и. Новата спортна бегачка трябва да бъде хомолгирана до лятото и да стъпи на рали пазара.
В същото време поръчките за Polo GTI вече се приемат в Германия, където цената е близо 24 000 евро.