25 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

VW представи ралиджийското Polo GTI R5

Доста след като Skoda Fabia R5 се превърна в основния фактор в рали клас R5, VW също излиза с машина в тази състезателна група. Всъщност, твърде вероятно е всъщност да виждаме един и същ автомобил, който се различава само като дизайн и с различно лого, но е факт, че вече в състезания ще можем да гледаме и VW Polo GTI R5, редом до вече утвърдените Skoda Fabia и Ford Fiesta.

Новата R5-ца на германците идва с излизането на уличния Polo GTI, като общото между двете машини не е много. И двете използват 4-цилиндров двигател и... май това е всичко между тях. При уличната версия агрегатът е 2-литров и с мощност от 200 к.с и 320 Нм въртящ момент., докато състезателният вариант е с по-малък обем, но по-голяма мощ - 1.6 литра, 273 к.с. и 400 Нм въртящ момент.

Сериозна е разликата и в скоростните кутии. Редовото Polo GTI разчита на 6-степенен автоматик с двоен съединител, докато състезателната дисциплина изисква нещо много по-различно - 5-степенна секвенциална кутия. В края на следващата година уличната версия също ще се сдобие с механична трансмисия.

Разбира се, съсвем очаквано R5-цата е и по-бърза с ускорение от 0 до 100 км/ч за 4.1 секунди или с две по-малко, отколкото братчето и. Новата спортна бегачка трябва да бъде хомолгирана до лятото и да стъпи на рали пазара.

В същото време поръчките за Polo GTI вече се приемат в Германия, където цената е близо 24 000 евро.

Етикети:GTIPoloR5VWрали


Рейтинг :
09.09 2023 в 05:25 1
+ 0
- 0
sffsdf29865
 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.