21 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Автономните коли катастрофират по-често, защото... ги удрят.

"Умните" автомобили не са съвсем безопасни на този етап. Това е изводът, до който са стигнали учените от Транспортния институт на Университета в Мичиган. Под резултатите на изследването обаче се крие една много любопитна истина, която донякъде оневинява автономните четириколесни.

В изследването е използвана информация за инциденти с "умници", докладвани от Delphi, Google и Audi. За да бъде коректно изследването резултатите са изравнени пропорционално с инцидентите с конвенционални автомобили. Проблем за изследователите е бил сравнително малкият пробег на машините - около 1.2 милиона мили, което е доста малко за представителна извадка в сравнение с годишните 3 трилиона километра на конвенционалните автомобили.

Изследването обаче показва много любопитен факт. При абсолютно всеки от 11-те регистрирани инцидента, причинителят на катастрофата е бил отсрещния шофьор на нормалния автомобил. Трябва да се отчете и фактът, че 73 % от злополуките са се случили при скорост до 8 км/ч, което определено не спада към тежките инциденти.

Статистиката също сочи, че 15.8 % от катастрофите с управляеми от човек моторни средства са в неподвижни обекти, докато при 100 % от автономните машини катастрофите са с друг автомобил. При това нито една от тях не е челен удар.

В крайна сметка изследването сочи, че автономните автомобили са някак по-разумни от нас, шофьорите, но и на този етап не са убедително решение на един от най-сериозните проблеми на съвременната човешка цивилизация - пътната безопасност.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Шоу
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.