12 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Комфортна зона: тест Kia Sorento 2,2 CRDi

Kia Sorento се появи на пазара в края на вече далечната 2002 година. Първото поколение на всъдехода представляваше неособено претенциозен, но корав и стабилен SUV качен на рама и с парт-тайм оф-роуд трансмисия. През 2009, второто поколение вече бе тотален обрат, като заложи на монокок конструкцията, повишен комфорт, по-добро поведение на пътя, отколкото извън него с постоянно 4х4 задвижване и съвременен дизайн. Настоящото трето поколение, представено през есента на миналата година, вече е по-скоро заслужена еволюция на предшественика си, а не толкова революционна промяна спрямо него. И все пак, промените са десетки, започвайки както от ултра модерния дизайн, така и от множеството технологични иновации.

И тъй като Sorento е един от най-важните модели за Kia, наложил се като бестселър още с появата си, корейците са хвърлили всичките си сили да надминат успеха на предшествениците. Резултатът е явен опит за позиционирането на всъдехода в по-луксозния клас, където борбата е безмилостна между немци и японци. Новото Sorento е нараснало с 95 мм на дължина (до 4780 мм) и 5 мм на ширина (1890 мм), но е с 15 мм (1685 мм) по-ниско спрямо предходния модел. Междуосието е увеличено до 2780 мм (+8 см), което се е отразило на по-просторния интериор и нараснал багажник. Всичко това е доста добре опаковано – подчертан профил със скосен покрив, изваяни детайли, удължени предни светлини, голяма триизмерна радиаторна решетка и цялостно излъчване на автомобил, който казва „не съм евтин”.

В интериора, промените спрямо поколение 2 също са доста, като заслуга за това има екипът на Kia в Германия. Ергономични кожени седалки с подгрев и вентилация на първия ред, комфортни на втория и компромисни на третия (Sorento се предлага с 5 или 7 места), ергономичен мултифункционален волан и удачно разположени прибори на инструменталния панел са сред основните неща, които ме впечатлиха. Удобно разположеният дисплей на централната конзола и лесно нацелващите се в движение копчета по конзолата също са в плюс на корееца. Премиум аудиото Infinity е нещо като черешката на тортата в купето, а навигацията дори имаше „улицата” на която е разположена вилата ми в забутано селце...

За европейският пазар, Sorento се предлага с избор между 2,4-литров бензинов и 2,2-литров дизел, 6-степенна механична или автоматична скоростна кутия, предно или 4х4 задвижване... В нашия „или,или” случай, сме с топ модификацията ТХ с дизеловия агрегат, автоматик и задвижване на четирите колела (всъщност, в България 2WD моделите въобще липсват в ценовите листи).

Двигателят с обем 2359 куб. см предлага максимална мощност от 200 конски сили, постигани при 3800 об/мин и пиков въртящ момент от 440 Нм, добиван при 1750 об/мин. Ускорението от 0 до 100 става за 9,6 секунди, а максималната скорост е ограничена до 203 км/ч. Странно, защото конфигурацията мотор/купе би позволила и повече, но все пак напълно достатъчно. Sorento ме изненада приятно с това, че е един от малкото автомобили с дизел и автоматик не само в този клас, който се представя отзивчиво и без особено замисляне при подаване на газ. Трансмисията има и спортен режим, който определено радва, при положение, че става въпрос за дизелов SUV с тегло от близо 1900 кг. Е, има и икономичен режим, който би ви гарантирал заводския комбиниран разход от 6,7 л/100 км, но ние го надхвърлихме с около 2 литра...

Карането в града е спокойно, предвид добрия обзор от високата седалка и големите огледала, криволиченето по междуградски пътища е забавно, макар каросерията леко да се позалкаща като влезете с по-висока скорост завой, а окачването стегнато обира милионите неравности по родните магистрали, без да ги предава към тялото ви, благодарение отново на комфортното кресло. Лесно може да надуете километража почти до максималната скорост, но комфортния лимит е в порядъка 160 – 170 км/ч.

Стигайки до оф-роуда, клирънсът от 185 мм, ъглите на заход, спускане и окантарване (17, 21 и 18 градуса) загатват за известни възможности. Но дългото междуосие и 19-ичновите колела на ТХ версията елиминират част от тези възможности, въпреки приличните навеси отпред и отзад. Иначе, задвижването на новия Sorento е поверено на системата DynaMax AWD, разработка на всепризнатите специалисти от Magna. Електронно контролираната система с хидравличен мотор редуцира вибрациите и шума, като сработва доста по-бързо в сравнение с по-старата система, разчитаща на електромагнити.

Системата постоянно разпределя тягата, в зависимост от получени сигнали от многобройни датчици, като при движение в нормални условия по-голямата част от въртящия момент е към предните колела, а при оф-роуд – към задните. 4х4 задвижването е стиковано със системата Torque Vector Cornering Control (TVCC), която прилага спирачно усилие към вътрешно за завой колело, същевременно прилагайки мощност приоритетно към задните колела. За по-сериозни изпитания извън пътя, налице е и ръчен Lock режим, заключващ тягата 50:50 между предните и задните колела.

Като автомобил, позициониращ се като по-премиум и ориентиран сериозно към пазара в САЩ, Sorento е с цял куп асистиращи и обезопасяващи системи като автоматичен контрол на скоростта ASCC (Adaptive Smart Cruise Control), предупреждение при напускане на пътната лента LDWS (Lane Departure Warning System), предупреждение при челен сблъсък FCW (Front Collision Warning), контрол на мъртвата зона BSD (Blind-Spot Detection), предупреждение за опасност при смяна на лентата за движение LCA (Lane Change Assist), предупреждение за пресичащи отзад автомобили RCTA (Rear Cross-Traffic Alert), която установява наличието на напречно движещи се автомобили при излизане на заден ход на път с натоварен трафик и функция превишена скорост SLIF (Speed Limit Information Function), която показва на контролните уреди ограниченията в скоростта според камера, която сканира пътните знаци.

Цената на третото поколение Kia Sorento у нас започва от 66 980 лв. (бензинов мотор, LX оборудване и достига до почти 97 000 лв. при най-луксозната ТХ версия с дизелов мотор, автоматик, панорамен покрив и хиляди екстри. При всички положения, моделът ползва ДДС кредит заради 7-те си седалки. 7 са и годините гаранция, които обещава марката.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.