10 октомври 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Ново име, познати възможности: тест Subaru Crosstrek

Ако ви се струва, че новият Subaru Crosstrek изглежда познато, то не грешите. Да, емблемата на багажника може да е нова, но новият компактен кросоувър на Subaru е следваща генерация на добре познатия у нас XV. Всъщност, новото име на наследника на някогашната Impreza XV се използва за много от пазарите на японската компания, а двубуквеното съчетание бе предимно за Европа. Сега, компанията реши да глобализира названието за модела си.

Подобно на Outback, който се появява като версия на комбито Legacy с повишен клиренс и пластмасови панели на каросерията, Crosstrek започва със същите съставки още в третото поколение на Impreza с версията XV, а после е обособен като отделен с името XV през 2012 г. Третото поколение пристигна през 2022 г., а европейската версия дебютира година по-късно, през есента на 2023. Производството на новия модел се извършва в Япония (за нашите пазари) и САЩ, а платформата е същата, на която са Subaru Impreza и WRX.

Името Crosstrek е съкращение на crossover и trekking, което ясно показва целта му – автомобил за хора с приключенски начин на живот. Макар моделът да има вариант и само с предно предаване, то е ясно, че огромната част от клиентите у нас ще залагат на версията със симетричното 4х4. И именно в тази версия единствено ще е налична в България.

Дизайнът на Crosstrek е типичният за Subaru, следващ точна рецепта, която се използва от десетилетия. Компанията го нарича Dynamic x Solid. Фаровете са остри и агресивни, цялата каросерия е опасана с пластмасови офроуд панели, които образуват красиви елементи на предната и задната броня. Фаровете са свързани с две хромирани крила, които напомнят, че собственик на Subaru е Fuji Heavy Industries, чийто основен бизнес е в аеро индустрията.

Отзад има псевдо дифузьор, а задната част е повдигната за увеличен ъгъл на отход. Радиаторната решетка е триизмерна с голяма шестоъгълна „мрежа“ и като цяло Crosstrek се отличава ясно от предшественика XV, макар да е запазил основните линии на силуета.

В салона основен акцент на таблото е 11,6-инчовият дисплей на мултимедията с големи икони за по-лесно използване. Може да свържете мобилен телефон с Apple CarPlay и Android Auto, има безжична връзка през Bluetooth. Воланът е удобен и все още с множество бутони, до скоростния лост са познатите ни отпреди години ключета за подгряването на седалките.

Самите седалки отпред са сериозно обновени, като дизайнът им намалява наполовина заклащането на главата при шофиране. Налична е и системата за безопасност Multi View за откриване на препятствия, докато извършвате маневри за паркиране. Като цяло салонът е уютен и относително просторен, предвид габаритите на машината.

За задвижване на новия Subaru Crosstrek се използва само и единствено двулитровия бензинов двигател с мека хибридна система e-Boxer, познат ни и от Forester. Тук, обаче, мощността е намалена до 136 конски сили, а максималният въртящ момент е 182 Нм. Може цифрите да не звучат впечатляващо, но като цяло компактният автомобил далеч не е тромав или слаб.

За скоростна кутия се използва безстепенната трансмисия Lineartronic CVT, която е специално разработена за хибридния модел. Кутията има 7 виртуални предавки, които могат да се управляват с лостовете зад волана. Задвижването в тестовата кола е двойното предаване Symmetrical AWD с активно разпределение на въртящия момент.

Както споделихме, машината не е тромава и има еластичност. Естествено, при изпреварване ще ви трябват по-високи обороти, а при тях шумът е осезаем, макар Subaru да са направили доста подобрения по изолацията. Като концепция боксеровият мотор си остава с по-големи вибрации и шум. Тук от време на време централна роля изпълнява електромоторът, който е и генератор. Управлява стартирането, подпомага ускорението, има въртящ момент от 65 Нм и е интегриран надлъжно в скоростната кутия Lineartronic Hybrid.

Изпитахме новия Crosstrek по черни пътища из Плана планина. Дори не се налагаше да се включва по-специален режим като SNOW/DIRT и DEEP SNOW/MUD. Интересното е, че колата се чувства дори по-добре на черно, отколкото на асфалт. Шумът намалява, а воланът става по-отзивчив. Явно Crosstrek е създаден за извън пътя и тук се чувства в естествен хабитат. На асфалта и през неравностите окачването е твърдо като за немския пазар, извън пътя получавате много добър комфорт.

На централния дисплей виждате режимите на системата X-MODE, също така моментния надлъжен наклон. За първи път при Subaru, системата вече е налична и при шофиране на заден ход в хибриден режим. Клиренсът на Crosstrek е 220 мм, освен това са подобрени ъглите на заход и отход, което го прави подходящ за широк спектър от офроуд дейности и маршрути.

Новост също е системата за наблюдение Subaru EyeSight, обновена хардуерно и софтуерно. Използва стереокамера и широкоъгълна камера, разположени в горната част на предното стъкло. Заедно те правят възможно постоянното наблюдавате на зоната пред автомобила. Камерите следят за риск от инциденти с автомобили, велосипеди или пешеходци на кръстовището.

Освен това имате увеличена пасивна безопасност, както и активна с технологии като BSD (Blind Spot Detection, откриване на обекти в сляпата зона), LCA (Lane Change Assist, асистент за смяна на лентата) и RCTA (Rear Cross Traffic Alert, предупреждение за напречен трафик отзад). Има и мониторинг, следящ за вниманието на водача, който ви предупреждава, когато системата прецени, че не обръщате внимание на пътя, като проследява движенията на очите ви.

Освен всичко това комплект от девет въздушни възглавници покрива и двата реда пътници, включително въздушна възглавница , разположена под пътника на предната седалка, която намалява шансовете да се плъзне напред и надолу в случай на инцидент.

Subaru Crosstrek се предлага у нас с три нива на оборудване - Style, Style Extra и Premium, като цените на тези три варианта са съответно 72 700, 75 700 и 81 100 лв. с ДДС. Цените са разумни, предвид факта, че повечето подобни на габарити модели дори нямат 4х4. Като основни конкуренти може би бихме определили Toyota Corolla Cross и Hyundai Kona.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.