01 април 2020
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Президентът: тест BMW X7

Появата на всъдеход, по-голям от X5 отдавна бе обект на спекулации и от феновете на BMW, и от специалисти в автомобилния бранш. Още преди години баварците заявиха, че им трябва модел, с който да конкурират масивните американски SUV, както и разбира се, трънът в очите Mercedes GLS. В крайна сметка, BMW X7 получи зелена светлина през 2014 година, а миналата есен бе представен и дългоочакваният сериен модел.

Най-големият всъдеход на BMW определено изглежда респектиращо, по-внушителен от него е само аристократичният родственик Rolls Cullinan. X7 е дълъг 5151 мм, широк 2 метра и висок 1805 мм, като междуосието му е 3105 мм. Върховият Х-модел е с новия дизайнерски език на марката, със скулптурирани повърхности и прецизни линии. Акценти са доста голямата бъбрековидна решетка (която според мен си седи точно на място), новите фарове и брони, големият клирънс и дългата линия на покрива. Моделът серийно се оборудва с 20-инчови алуминиеви джанти. Като допълнително оборудване се предлагат джанти с размер 21 и 22 инча, а автомобилът се предлага в две дизайнерски линии. 

Интериорът предлага доста място - толкова, че да побере без проблем три реда седалки. Дори и тези "в багажника" са пълноценни места за седене с подлакътници (аз съм сравнително едър човек, висок 1,75 и се возих удобно), поставки за чаши и USB интерфейс. Като опция средният ред се оборудва с две комфортни индивидуални кресла, какъвто бе и случаят с тествания модел. Всички седалки се регулират електрически с натискане на бутон, а на разположение на пасажерите на вттория ред има два „таблета”, интегрирани в гърбовете на предните седалки.

В зависимост от нуждите вместимостта на багажника може да бъде увеличена от 326 до 2 120 литра. Като цяло, в салона е изключително комфортно и луксозно, но какво друго може да се очаква от флагманът при SUV, простете, SAV моделите на баварците? Естествено и тук разчитате на новия Live Cockpit Professional стил, при който акцент са новия дигитален инструментариум на таблото, прожектиран върху 12,3-инчов дисплей, който предоставя куп данни на водача, както и новата мултимедийна система на BMW с гласово и жестово управление. За качеството на кожата и дървените елементи, мисля, няма нужда от допълнителен коментар. Както и за аудиосистемата (Bowers & Wilkins Diamond 3D Surround Sound, опционално).

На европейския (респективно – българския) пазар, новият X7 ще се предлага с три двигателя – един бензинов и два дизелови (всъщност трилитров с две версии на мощността). Вариантът xDrive40i, който имах честта да изпробвам, разчита на 6-цилиндров бензинов мотор с 340 конски сили при 5500 – 6500 об/мин и въртящ момент от 450 Нм в диапазона 1500 - 5200 об/мин. С тази техника, Х7 ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,1 секунди и "вдига" 245 км/ч. Повече от приличен показател за тежкия почти 2,4 тона мастодонт. Комбинираният разход по каталог е 11,9 л/ 100 км, като не го надхвърлих кой знае колко, защото в Западна Европа, както знаете, всички ставаме божи кравички на пътя, за да не ни болят джобовете... Като цяло, както и очаквах, агрегатът е много пъргав, с достатъчен ресурс за ускорение, доускорение, изпреварване и т.н.

Стикован е с 8-степенна автоматична скоростна кутия и фирменото 4х4 задвижване xDrive. То се отличава с управление с оптимизирана ефективност и подава повече мощност към задните колела. Допълнително повишение на динамиката на управлението се осигурява от М Спортния диференциал с електронно управляван блокаж на задния диференциал, който е сериен при BMW X7 M50d и опционален при BMW X7 xDrive50i и BMW X7 xDrive40i.

Серийното оборудване на BMW X7 включва адаптивно въздушно окачване с амортисьори с електронно управление. В зависимост от ситуацията височината на автомобила може да бъде променяна с до 80 мм с натискане на бутон, както и с BMW Display ключа. Освен това комфортът, пъргавината и офроуд възможностите могат допълнително да бъдат оптимизирани с опционалните системи за контрол на окачването. Допълнителна пъргавина и увереност осигуряват Интегралното активно кормилно управление и системата Executive Drive Pro с активна стабилизация срещу накланяне.

За всички варианти на модела с изключение на BMW X7 M50d се предлага и офроуд пакет. Той включва допълнителен бутон за избор на четирите режима на движение xSand, xGravel, xRocks и xSnow, с които се активират настройки на височината на автомобила, системата xDrive, характеристиките на педала на газта и управлението на трансмисията, както и регулиращите намеси на системата за контрол на стабилността DSC.

Тук е момента да не забравя и останалите двигатели в гамата: при въвеждането си на пазара, новият BMW X7 се предлага с още един бензинов двигател - V8с мощност 462 к.с. при BMW X7 xDrive50i (за момента не се предлага в Европа), един редови шестцилиндров бензинов двигател с 340 к.с. при BMW X7 xDrive40i, както и два редови шестцилиндрови дизелови двигателя с 265 к.с. при BMW X7 xDrive30d и 400 к.с. при BMW X7 M50d. 

Като цяло, TheX7, изглежда доста респектиращо и масивно, но на фона на габаритите си е много лесен за управление автомобил, който няма да ви затрудни. Предричам му сериозен пазарен успех, включително и у нас. Цената, която при марка като BMW не е водещ фактор, започва от около 158 000 лева за по-малкия дизел, продължава през 163 за бензина и финишира на около 209 при M50d – всичко това относително базово, без опциите. Всъщност, трябва да гледаме на Х7 като на един SUV еквивалент на Серия 7или като на лимузина с доспехи на SUV.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.