18 септември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Ювелирът: тест Range Rover Evoque 2

Range Rover Evoque определено бе сред най-повратните за Land Rover модели. Представеният през 2011 компактен SUV бързо се превърна в най-продаваният модел на британците като интересът към него може да се определи като масова истерия, на която нямаше насмогване. Логично, след почти 8 успешни години трябваше да се премине към фаза 2, която видяхме първо миналата есен в Лондон, а сега второто поколение на модела вече е налично и в България.

Поколение 2 на Evoque може да се определи като баланс между „еволюционно” и „революционно”. Външният вид е много променен, но пък контурите спазват заложените от предшественика. А най-сериозните промени, както често става в автомобилния свят, са невидими от пръв поглед и се крият под капака/купето.

На няколко пъти, пишейки настоящия материал, споменавах неволно името Velar вместо Evoque за новия модел (преди да редактирам текста си). Съгласете се, че не е трудно да се заблудите – новият Evoque е заел много от чертите на по-големия си събрат, а това далеч не е случайно или от липса на въображение от страна на LR. Когато представиха Velar преди две години, от Land Rover ясно заявиха, че той дава началото на новия дизайнерски език на марката. Който доста добре е намерил мястото си и в Evoque. На страна от това, че визията на новака е доста по-изискана спрямо преди, сега вече Evoque изглежда малко по-мъжкарски и определено по атлетичен. Не че и старият модел не беше симпатяга, но честото мнение за него бе, че е „Range Rover за мацки”. Сега, шансът да ви попитат „Мъжките свършиха ли?” е минимизиран.

Evoque 2 е конструиран на новата платформа на британците Premium Transverse Architecture (PTA). Дизайнът определено радва окото, така както го прави и този на "вдъхновителя" Velar, с изваяните форми, издължени светлини и други характерни елементи. Въпреки, че не се различава особено по размери от предшественика си, компактният SUV предлага повече пространство за пасажерите. Все пак, силуетът на предходното поколение със снижаващ се назад покрив е запазен, а новост са прибиращите се дръжки във вратите и матричните диодни фарове (и двете заемки са също от Velar).

Отвътре усещането за повече лукс също е налице, комфортът в купето е още по-голям. Е, няма как отново да не споменем „баткото”, но и тук нещата са повлияни от него в известна степен. И все пак – салонът на Evoque е с изчистени и опростени линии, материалите са доста качествени, като купето е наистина комфортно и тихо. Новата информационно-развлекателна система на Land Rover с двоен сензорен екран е с обновен и по-бърз софтуер, като гарантира лесна работа и скоростен ефект. Освен, че салонът е станал малко по-просторен, увеличен е и обемът на багажника до 591 литра (1383 при свалени задни седалки).

Налична е и нова система за векторно разпределение на въртящия момент, която непрекъснато балансира подавана тяга между предната и задната ос при завиване, за да подобри сцеплението и стабилността.

И като споемнаваме задвижване, фирмената система за задвижване на четирите колела Terrain Response е с функции Active Driveline и Driveline Disconnect. При приплъзване, електронно-контролирана муфа разпределя тягата между предните и задните колела, а Driveline Disconnect прехвърля до 100% от задвижването само на предните колела с цел икономия на гориво. Terrain Response предлага 6 предефинирани режима на движение - общ, еко, пясък, трева-чакъл-сняг, кал и автоматичен. Последният сам решава кой от другите да избере спрямо поведението на колата извън пътя, като настройва окачването и електронните системи. Компактният SUV има приличния клирънс от 212 мм, позволяващ му ъгъл на атака от 25 градуса и на спускане от 30,6. Естествено, налична е и версия на модела само с предно предаване, но тя определено не представлява интерес за нас.

Range Rover Evoque може да се оборудва както с конвенционални двигатели, така и с хибридна система. "Нормалните" ДВГ вклюват актуална агрегати от семейството Ingenium, с мощност, варираща от 150 до 250 конски сили.
Голямата новост, както споменахме, са двете хибридни версии на кросоувъра. Първата е т. нар. "мек" хибрид MHEV, комбинираща двулитров бензинов турбомотор с електрически, постигайки сумарна мощност от 300 конски сили. Вторият вариант е плъг-ин хибрид PHEV, където базовият ДВГ е 3-цилиндров, куплиран с по-мощен електромотор. Тук, естествено, батериите могат да се зареждат от контакт или зарядна станция.

Всички двигатели на новия Range Rover Evoque са комбинирани с 9-степенна автоматична скоростна кутия. И като споменахме двигатели, най-голямо впечатление събрахме от двулитровия дизел със 180 к.с. и 430 Нм. Това е един от най-балансираните варианти, като вярваме, че ще е и сред най-продаваните. С този мотор, ускорението на Evoque до 100 км/ч е за 9,3 секунди, а разходът, който постигнахме, без да се стараем да сме икономични, бе около 9 л / 100 км (при декларирани 5,8 от производителя).

Новият Evoque разполага с иновативно интелигентно огледало за обратно виждане, което се трансформира в HD видеоекран. Ако видимостта отзад е затруднена от пътници или багаж, водачът може да натисне бутон в долната част на огледалото и данни от камерата от птичи показват с висока резолюция какво има зад всъдехода. Екранът предоставя по-широко зрително поле и добра видимост при ниска осветеност. Evoque е и първият, оборудван с технологията Ground View, която ефективно превръща предния капак в „невидим“, като прожектира изображения от камерата върху горния сензорен екран, за да предостави на водача 180-градусов изглед под предната част на автомобила. Това е особено полезно при паркиране или при офроуд.

Цената на новия модел започва от 71 940 лева. Разбира се, това е за базов вариант с 2WD. За по-сериозна конфигурация, ще трябва и по-сериозно бръкване в джоба…


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.