23 юли 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Преди старта на Дакар 2018: камиони, ATV, SSV

Два дни преди старта на рали Дакар 2018, ето и последната част от анализа ни за отделните състезателни категории. Завършваме с камионите, ATV-четириколките и новата (за втора година) категория за SSV-машини, популярни у нас и като бъгита.

Точно 44 ще са тежкотоварните машини на старта в Лима вдругиден. Голямата новина тази година е, че един от основните претенденти за титлата при камионите - Херард Де Рой, предпочете Africa Eco Race пред юбилейния "Дакар". Така, шансовете на руснаците от Камаз да повторят миналогодишния си успех са още по-големи. Руският тим, между другото пък, пропуска африканското рали, а освен това за момента спря разработката на новия си камион с "муцуна". Причните са финансови...

"Синята армада" пуска в Дакар 2018 4 машини, пилотирани от Едуард Николаев, Дмитри Сотников, Айрат Мардеев и Антон Шибалов. Николаев и Мардеев вече са побеждавали в "Дакар", като първият стори това за втори път миналата година. Шибалов пък е трикратен победител от Africa Eco Race, a Сотников печели два пъти Silk Way Rally. Руският тим изглежда непобедим...

Срещу Камаз, обаче, имат шанс няколко конкуренти. Алеш Лопрайс (Tatra) не се е отказал да вземе поне една титла в маратона, макар едва ли някога да успее да догони чичо си Карел, който има цели 7 титли. Въпреки, че тим-лидерът им е в Африка, от Iveco също са сериозно амбицирани. Италианците ще разчитат на Федерико Виягра - бившият рали пилот направи неособено силен дебют с автомобил, но избухна зад волана на камион, като през 206 завърши 4-и, а миналата година стана трети. Той ще бъде подкрепян от Том ван Генуктен, който също е опитен и уравновесен пилот.

С големи амбиции е и Мартин ван ден Бринк, с изцяло новия Renault Sherpa. Макар и много бърз и опитен, холандецът досега бе преследван от малшанс и се надява "да счупи каръка". Отборът на МаЗ от Беларус, който разчита на партньорство от Камаз, също иска да запише името си в историята на рали Дакар, за което ще разчита на три състезателни машини.

На другия полюс, при малките ATV-четриколки, нещата не изглеждат много сигурни. Сред 49-те записани за старта пилоти, има цели четирима шампиона от предишните издания на рали "Дакар". Руснакът Сергей Карякин, който спечели първата си титла миналата година при едва 4-о участие (и трето финиширане), е твърдо решен да защити титлата си. Срещу него се изправя чилиецът Игнасио Касале, шампион от 2014 и два пъти сребърен медалист. Полският ветеран Рафал Соник, който граба победата през 2015, също не се отказва от нови амбиции, въпреки че е на цели 52 години. А какво да кажем за 61-годишния Йозеф Махачек? Първият шампион с ATV в историята на рали "Дакар" през далечната 2000 година, който е печелил и в Африка, и в Латинска Америка (през 2009 година), иска да стане аналог на Стефан Петерханзел, преследвайки своята 6-а титла при четириколките.

"Четиримата мускетари", обаче, ще срещнат сериозен отпор от страна на изключително талантливи млади пилоти, предимно латиноамериканци, които вече "показаха зъби" с етапни победи и добри класирания. Изненади може да очакваме от пилоти като Йеремиас Фериоли от Аржентина (който три поредни години е сред най-бързите, достигайки до второто място през 2015), сънародникът му Пабло Копети (с 3-о място миналата година), французинът Аксел Дютрие (5-и през 2017) и парагваецът Нелсон Аугусто Санабриа Галеано, записал няколко топ 10 класирания плюс етапни победи.

Що се отнася до най-младия клас в рали Дакар - този на SSV-машините, там все още, честно казано, нямам големи наблюдения. До скоро, малките бъгита бяха подкатегория на автомобилите, но глобалния интерес към подобен тип возила и фактът, че това е един от най-бюджетните варианти екипаж от двама души да участва в подобен маратон, ги прави доста важни. Между другото, има слухове, че български екипаж, при това добре познат, смята да се завърне на трасетата на "Дакар" именно в тази категория...

В класа на бъгитата ще стартират едва 13 екипажа. Мже би най-интересният от тях е този с пилот Камелия Липароти - чаровната франко-италианка досега се състезаваше с ATV, но реши да смени стила. При отсъствието на миналогодишния шампион Леандро Торес от Бразилия, шансовете са за сънародника му Рейналдо Варела, който се справи доста прилично през 2017. Останалите пилоти, честно казано не са ми съвсем познати...

А какво се очаква при автомобилите и мотоциклетите може да видите тук: http://auto.offnews.bg/news/Motosport_7/Predi-starta-na-rali-Dakar-2018-avtomobilite-video_30148.html

и тук: http://auto.offnews.bg/news/Motosport_7/Predi-rali-Dakar-2018-mototcikletite-video_30172.html

И така, очакваме големия старт на рали Дакар 2018 след два дни. Традиционно, очаквайте от мен и моите колеги, ежедневни новини и репортажи за най-голямото автомобилно състезание в света.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Мотоспорт

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.