25 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

10 прототипа, които трябваше да станат реалност

В повечето случаи концептите са плод на въображението и творческата мисъл на дизайнерите. Чрез тях компаниите показват на какво са способни, без дори да се опитват да отговорят на хилядите изисквания, които да им позволят да бъдат пуснати в серийно производство. В повечето случаи това е добре, но има и коли, за които феновете истински съжаляват, че не са направили голямата крачка към завода. Това са 10-те концептуални автомобила, които бихме искали да бяха реалност.

Saleen S5S Raptor

S5S Raptor е визията за бъдещето на Saleen през 2008 г. Ако беше одобрен за серийно производство, този суперавтомобил щеше да се задвижва от 5.0-литров компресорен V8 мотор с 650 к.с. Заради финансовите трудности на компанията обаче, това така и не се случва.

Volkswagen W12 Nardo

Името на този концепт идва от тестовото трасе „Нардо“, което се използва от Volkswagen за различни тестове. По ирония на съдбата, вместо да произведе Nardo обаче, германският концерн създаде Bugatti Veyron, който постави рекорд за скорост на същата писта.

Bugatti Galibier

През 2009 г. Bugatti показа концепта Galibier, за който се говореше, че ще се превърне в наследник на Veyron. Инженерите дори бяха запазили W16 двигателят от Veyron, но ръководството реши да изхвърли скиците на Galibier в кофата и да направи Chiron.

Cadillac Sixteen

Под гигантския капак на Sixteen лежи 13.6-литров V16 двигател с 1000 к.с. и 1355 Нм максимален въртящ момент. Американците представят модела през 2003 г., за да напомнят за известният Cadillac V16 от 30-те години.

Chrysler Atlantic

Преди повече от две десетилетия, Chrysler представя концепта Atlantic на изложението в Детройт. Този прототип се появява в една епоха с Plymouth Prowler, което обяснява ретро-Ар деко стилистиката му. Под капака му има 4.0-литров 8-цилиндров редови двигател, състоящ се от два 4-цилиндрови блока, използвани в скучния Chrysler Neon.

Maybach Exelero

През 2005 г. Maybach показва Exelero, който мигновено е сравнен със сухопътна яхта. Задвижва се от 5.9-литров туин-турбо V12 двигател с 691 к.с. и 1020 к.с. Максималната скорост пък достига налудничавите 350 км/ч.

Mercedes-Benz Ener-G-Force

Така трябваше да изглежда G-Class от бъдещето. Енергията за задвижването се осигурява от водородна горивна клетка, а максималният пробег според Mercedes е 800 км.

Mini Cooper Rocketman

През 2011 г. автомобилната общественост бе потресена от Rocketman. Имаше нещо шокиращо в това да видиш една променена легенда, но от друга страна впоследствие стана ясно, че Rocketman е по-верен на оригиналното Mini, отколкото сегашният Cooper.

Maserati Birdcage

През 2005 г. Maserati създаде концепт, вдъхновен от класическият вече състезателен автомобил Maserati Tipo 63. Когато се е състезавал преди повече от 50 години, този автомобил е бил считан за иновативен и напредничав, най-вече заради тръбното си пространствено шаси. За да почете този факт Birdcage има карбоново тръбно шаси, същото, което се използва от Maserati MC12.

Spyker D12 Peking-to-Paris

Въпреки странното си име, феновете обикнаха този концепт, поради простата причина, че носи емблемата на Spyker. През 2006 г., малко след премиерата на C8 Laviolette, холандците решават, че искат да влязав в бизнеса с луксозни SUV автомобили. Резултатът е D12 Peking-to-Paris, който ползва W12 двигател от Audi, който генерира 500 к.с.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Новини
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.