GFG Style Kangaroo е електрическа суперкола за офроуд
Компанията GFG Style, чиито създатели са автомобилният дизайнер Джорджето Джуджаро и синът му Фабрицио, представиха на автомобилния салон в Женева концепцията Kangaroo. Въпреки миловидното име, става въпрос за суперспортна кола, която, обаче, освен на пистата е много способна и извън пътя.
GFG Style Kangaroo се задвижва от два електромотора, които осигуряват мощност от 480 конски сили и въртящ момент от 680 Нм. Освен това, агрегатите доставят на хиперколата и електрическо задвижване на четирите колела. Последните пък, освен ззадвижващи са и завиващи.
Kangaroo ускорява от 0 до 100 км/ч за 3,8 секунди, а максималната скорост е ограничена на 250 км/ч. Пробегът с едно зареждане на батериите с капацитет 90 kWh е до 450 километра.
Най-интересното решение при GFG Kangaroo е хидравличното окачване, което променя клирънса на електромобила от супернисък до такъв като на истински всъдеход. Окачването има три режима - Race (където клирънсът е 120 мм), Road (140 мм) и OFF-road, където спортното купе се вдига на цели 260 мм от земята. Освн промяната на клирънса, според режима се променят и сходимостта на мостовете и артикулацията на колелата.
В офроуд режима, сплитърът в предната част на автомобила се прибира и така ъгълът на атака на "кенгурото" става 26 градуса. Купето на болида - кросоувър е от карбон, а калниците са от специален поликарбонат, с цел олекотяване на цялата конструкция.
Дизайнът на GFG Style Kangaroo е доста атрактивен (и няма как да не е в ръцете на Джуджаро), като определено е с хищни форми на суперпортист. Агресивна предница с изтънени светлини, масивна задница (също с тънки стопове) и отварящи се като на Lambo врати са акцентите отвън.
В салона, в който има място за двама, акцентите са върху квадратития волан, кояйто е отрязан в горната си част, масивният дигитален инструментален панел (зад който има още един "разлят") и гигантския "таблет на мултимедията. Седалките са спортни и облечени във фина кожа, а автомобилът има и система за автономно движение. Не че някой би я използвал ако в ръцете му попадне подобно бижу...
Най-хубавото е, че Kangaroo не е просто красива карбонова склуптура, а работещ прототип, който вече е започнал изпитания на различни терени и в различни климатични условия. Какво ще е бъдещето му, обаче, предстои да разберем. Зад GFG стоят сериозни китайски инвестиции, така че нещо серийно рано или късно ще се получи...