Забравени концепти: Pontiac Rageous
Pontiac Rageous се появява на автомобилното изложение в Детройт през 1997 г. По това време никой не е виждал нещо подобно. Всъщност, сега не е по-различно. Концептът изглежда радикално и представлява хечбек с V8 двигател, отварящи се наобратно врати и заден капак от две части, върху който е монтиран огромен спойлер.
От Pontiac наричат концептуалния си модел „яростна, червена спортна машина“ и го виждат като бъдещ спортен хечбек с практичен интериор. Именно във връзка с последното дизайнерите конструират споменатата по-горе задна врата от две части, като долната се отваря надолу, подобно на пикапите. Това улеснява товаренето и осигурява гладък под за превозване на дълги вещи на къси разстояния. Освен това, предната пасажерска седалка се сгъва, за да осигури допълнително пространство за багаж.
Багажникът е със завидния обем от 1387 литра, а подът му е покрит със специален гумиран материал, който може да се мие с маркуч и е устойчив на замърсявания. Освен солидния си обем, багажникът разполага с цели 10 джоба за съхранение на вещи, както и няколко U-образни куки за подсигуряване на багажа. Всички тези „екстри“ отварят „изцяло нов свят от функционалност за високопроизводителен спортен автомобил,“ казва след представянето интериорният дизайнер на колата Тим Грейг.
Въпреки че изглежда малко детински, интериорът все пак разполага с някои интересни екстри – централен head-up дисплей, специален джойстик на волана за навигиране в менютата и четири дълбоки спортни седалки.
Pontiac Rageous има много интересни страни, но едно от най-важните му качества безспорно е огромният двигател. Той има 5.7 литра работен обем и генерира 315 к.с. и 454 Нм максимален въртящ момент, които задвижват...задните колела с помощта на 5-скоростна механична кутия. Това прави възможно ускорението от 0 до 100 км/ч за едва 5.5 секунди, което е впечатляващ резултат за автомобил с тегло от близо 2100 кг.
По очевидни причини Pontiac Rageous така и не стига до серийно производство. Дори и да се беше случило, това едва ли щеше да бъде достатъчно, за да спаси компанията, която преустанови дейност през януари 2010 г.