13 декември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Нов дизел и 9-степенен автоматик: Honda CR-V 2015

Honda CR-V е един от най-популярните компактни SUV автомобили. В периода след появата му на пазара през 1997 г. в Европа са продадени над 750,000 автомобила от този модел, като почти 50,000 от тях са продадени в рамките на 2014 година. CR-V беше най-продаваният SUV през първите девет месеца на миналата година. Този модел има фундаментално значение за успеха на Honda в Европа, затова не е тайна, че японците хвърлят доста усилия в развитие и подобрение.

За моделната 2015 година, Honda CR-V получи обновление, което не се е отразило каой знае колко на външния вид, но пък е доста сериозно в техническо отношение – нов дизелов двигател, 9-степенна автоматична трансмисия, обновени технологии за безопасност, нова комуникационна и информационно-развлекателна система; както и усъвършенствано окачване с оптимизирани характеристики за шум и вибрации.

По отношение на дизайна, всъдеходът може да се похвали с обновени предни светлини, променена броня и долен протектор, които карат автомобила да изглежда по-широк. Обновени са и задните комбинирани LED светлини, а на разположение за модела са нови 17” и 18” алуминиеви джанти.

В интериора на очи се набива новият дизайн на таблото, на което е раположени също така нов 7-инчов сензорен дисплей, на който се извежда информацията от новата информационно-развлекателна система Honda Connect. Последната е на базата на Android 4.0.4 и позволява да се прилагат известните начини за достъп до функциите на смартфоните. Системата дава достъп до много неща - от информацията за автомобила, камерата за задно виждане при паркиране и музика до Bluetooth връзка с телефони. Новите функции на системата включват: достъп до интернет, предварително инсталирани приложения, Honda App Center, опционална система Garmin за сателитна навигация и др.

Товарната дължина в купето е увеличена до 1,570 мм, благодарение на което в багажното отделение на CR-V може да се превозват два планински велосипеда или четири комплекта стикове за голф, както обясниха от вносителя.

И все пак, генералната новост в модела е новият дизелов i-DTEC двигател. Агрегатът с 4 цилиндъра и обем от 1,6 литра генерира 160 к.с. и 350 Нм. Новият мотор замества използвания до скоро 2,2-литров турбодизел, като предлага сходни мощностни показатели, но е значително по-икономичен, благодарение на тхенологии като два турбокомпресора. Благодарение на двойното турбо, максималните динамични характеристики са налични в широк диапазон от обороти, а т. нар. "турбо дупка" е доста минимизирана и реално трудно може да се усети.

Новият дизел предлага доста прилична динамика и определено личи, че е по-съвременен от предшественика си като поведение. За представянето на CR-V тествахме мотора с 6-степенна механична скоростна кутия, а през лятото се очаква изцяло нов автоматик, съвместно дело на Honda и ZF. Версиите с новата автоматична кутия обещават да са доста икономични (5,1 л / 100 км, спрямо 4,9 при механичната, със 17-инчови гуми) и доста ефективни, особено при движение извън града или магистрала. Една от най-интересните характеристики на автомата е, че може да „прескача” предавки при необходимост, като примерно от 9-та на 5-та или от 7-ма на 4-та скорост. Общото тегло на новата трансмисия с новия дизел е с 65 кг по-малко, отколкото при 2,2-литровия агрегат с далеч по-тромавата 5-степенна скоростна кутия, което се отразява благоприятно на доста показатели като разход и динамика.

Като цяло, CR-V следва тенденцията SUV моделът да изглежда и да се държи като лек автомобил, което е видно от неща като по-ниската седалка на водача и клирънсът с височина от едва 165 мм, напрактика обезкуражаващ по-сериозни оф-роуд заигравки. Въпреки това, на разположение имате прилична AWD система, която се грижи най-вече за по-добро сцепление при лоши условия на пътя. Както множество подобни модели, тук водещ е предният мост, а в случай на нужда (и при всяко потегляне) се предава тяга към задните колела.

Освен всичко останало, обновеният CR-V е натъпкан с куп технологии за безопасност и асистиране на водача, а междувременно получи и 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Обновеният Honda CR-V 2015 е с цени, започващи от 44 990 лв. Стартовата цена за новия дизелов модел със 160 к.с. е 59 990 лв. с ДДС.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.