Dacia отново е шампион по продажби в България за 2019 г.

Румънската марка Dacia за седма поредна година е номер 1 по продажби на нови автомобили в България. Самият пазар, по данни на вносителите, отбелязва ръст от над 8%, като увеличение на продажбите отбелязват почти всички фирми.
Най-продаваният модел на лидерите е ванът Dokker, който реализира около 2000 продажби, следван от всъдехода Duster с 1800. Общата бройка продадени коли на румънската марка, собственост на Renault е 5451 коли, което представлява ръст от почти 17%, а марката увеличава с близо процент и пазарния си дял у нас (12,48%).
Споменавайки, Renault, сестринската марка за поредна година е №2 у нас. Французите отбелязват над 3800 регистрации, като отчита лек спад, с около 200 машини. Третата марка на алианса Рено – Нисан, именно Nissan, е на 6-а позиция с малко под 3200 лансирани коли, както и с ръст на продажбите
Челната тройка в продажби на нови коли допълва Skoda, с малко над 3700 нови коли. Чешката компания отбелязва минимален спад спрямо 2018 година, но отново е сред водещите доставчици на нови автомобили у нас. В „клуб +3К” влизат още Toyota и Volkswagen, които дооформят топ 5 на най-продаваните коли у нас.
Марката с най-голям спад в продажбите у нас е Great Wall, с все сестринската Haval. Под първия бранд се лансират единствено китайските пикапи, докато SUV-моделите са с новото име. Въпреки това, спадът е цели 80%, до сумарно 103 машини.
При т.нар. "премиум" марки, за поредна година лидер по продажби е BMW. Баварците са и единствените от „луксозната немска тройка”, които са реализирали над 1000 нови машини и водят убедително пред Mercedes и Audi.













