23 юли 2018
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Купуваш Mercedes, BMW и VW, поощряваш експлоатирането на деца?

Деца търсят кобалт Снимка: dw.com via picture-alliance / dpa / dpaweb

Купувайки нов смартфон или нов автомобил, мнозина от нас не подозират, че без да искат поощряват експлоатацията на детски труд. Дори седемгодишни деца нерядко работят в рискови и опасни условия, съобщава "Дойче Веле".

Обвиненията са срещу водещи концерни за производство на електроника като Apple, Samsung и Sony, но и срещу германски автомобилопроизводители като BMW, Daimler и Volkswagen, които продължавали да експлоатират детски труд в Демократична република Конго. Това става ясно от публикуван сега доклад на правозащитната организация „Амнести интернешънъл", озаглавен "Time to recharge" (Време за презареждане).

В мините за добив на кобалт на тази централноафриканска страна, от които се извлича повече от половината от необходимия кобалт за покриване на световните нужди, работят дори седемгодишни деца, излагайки живота и здравето си на огромен риск. „Амнести интернешънъл" обърна внимание на този факт още през 2016 в своя доклад "This is what we die for" (Това, за което умираме).

Купувачите на германски автомобили поощряват детския труд?

Според "Амнести интернешънъл", кобалтът е все по-търсен в света - най-вече поради използването му за направата на качествени акумулатори за електромобилите, за мобилните телефони, а и в сферата на обновяемите енергии. Досега обаче нито един от 29-те проверени концерна не е дал достъп до всички данни за производството си, нито пък е предприел всички нужни мерки, за да се предотврати нарушаването на човешките права.

Сирийски деца работят в турската текстилна индустрия

Особено много нарушения, според доклада на „Амнести" са разкрити в автомобилния бранш. Концернът BMW, макар и да отбелязвал „известно подобрение" все пак оставал далеч зад изискванията. При Volkswagen и Daimler били регистрирани "значителни недостатъци", става ясно от доклада. Експертът на "Амнести интернешънъл" Матиас Джон твърди, че някои концерни са подобрили контрола над веригата от доставчици на суровината, но все още били твърде далеч от възможността да осъществяват пълен контрол. Всички концерни освен това страдали от недостиг на прозрачност. Затова и съществува опасност купувачът на мобилен телефон, лаптоп или електромобил неволно да поощрява експлоатацията на детския труд, казват правозащитниците.

"Амнести интернешънъл" настоява всички доставчици на кобалт да изпълняват задълженията си по защитата на човешките права и то по време на целия производствен процес.

"Не искаме роби!"

Според Международната организация по труда (МОТ), международната общност е забавила темпото в борбата срещу детския труд. От 1997 насам броят на работещите деца е намалял с близо 100 милиона, но през последните четири години това положително развитие се спъвало, заяви генералният директор на МОТ Гай Райдър в Буенос Айрес. Там се проведе Световната конференция за борба срещу експлоатацията на детски труд.

Почти половината от момичетата и момчетата, които са принудени да работят, се трудят в твърде опасни условия. "Никой не знае със точност как ще се променят трудовите пазари в бъдеще, едно обаче е съвсем ясно: ние не искаме експлоатация на детски труд, нито някакво модерно робство", каза още Райдър. Експертите предполагат, че всяко десето дете по света е принудено да работи – т.е. става дума за близо 152 милиона малчугани. МОТ и "Амнести интернешънъл" преследват ясна цел: до 2025 година да няма деца, подлагани на принудителен труд.


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Бизнес

Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.