16 юни 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

И Lamborghini не вярва в електрическите суперколи

Компанията е по-скоро за ДВГ със синтетични горива

Първият електромобил на Lamborghini ще се появи най-рано през 2028 година и няма да е суперкола. Машината, позната под името Lanzador (на снимките) ще е по-скоро гранд турър с повишено окачване и 4 седалки. И няма нито дума за електрически версии на Huracan или Revuelto, поне към момента.

Защо е така? Случаят е семпъл - просто няма хляб в тази работа. Това твърди не кой да е, а шефът на компанията за расови машини. Пред изданието Automotive News Europe, Щефан Винкелман твърди, че електрическите суперавтомобили „не са нещо, което се продава добре сега“. Той продължава темата, като споменава, че този "жанр" може никога да не се наложи: „Твърде рано е и трябва да видим надолу по пътя дали и кога това ще се случи".

Логично е, че Lamborghini все още използва V12 в замяната на Aventador, докато наследникът на Huracan също ще има бензинов двигател. По-малкият от двата суперавтомобила, обаче, губи своя атмосферен V10 в полза на новоразработен V8 с двойно турбо.

Суперавтомобилите са за богатите хора, но изпълнителният директор на Rimac Мате Римац наскоро призна, че купувачите от висок клас не искат електрически суперколи. Ето защо Nevera все още е налична за продажба, въпреки шума около нея и ограничената производствена серия от само 150 автомобила. Електрическият хиперавтомобил, разработен в Хърватия, постави не по-малко от 23 рекорда миналата година, но изглежда, че богатите хора не са били достатъчно впечатлени, за да си я купят.

Bugatti също запазва двигателят с вътрешно горене и в предстоящия наследник на Chiron. Компанията от Молсайм дори е решена и да не намалява броя на цилиндрите, макар и в друга конфигурация. Вместо W16 мотор с 4 турбини, новият френски суперзвяр ще разчита на атмосферен V16, който ще е част от хибридна система.

Още един елитен производител понастоящем стои в страни от пълната електрификация. Става дума за Pagani, макар да работят по електрическа технология от 2018 година насам. Развойната дейност не е прекратена, но сериен електрически модел няма да се появи скоро. Защо? Батериите все още са прекалено тежки и това нарушава усещането при шофиране на една типична суперкола.

Не всички производители на суперавтомобили, обаче, мислят по този начин. Ferrari все още възнамеряват да представят мощен суперспортист на ток. Всъщност дори е изпреварил графика с разработката, преди да пусне колата в края на 2025 г. Междувременно ще отвори нов завод в Маранело следващия месец, който ще произвежда именно електрическите модели на компанията.

По-строгите разпоредби за емисиите принуждават производителите на автомобили да преминат към електромобили, но производителите на суперколи се придържат към конвенционалните двигатели възможно най-дълго. Защо? Защото те знаят какво искат клиентите им, което е емоцията, която само един ДВГ с голям работен обем може да достави. Електромобилите са значително по-бързи, но Щтефан Винкелман смята, че не е толкова вълнуващо, колкото високооборотен бензинов двигател, монтиран зад седалките.

В идеалния случай шефът на Lamborghini иска да запази двигателите с вътрешно горене, като премине към синтетични горива. Италианската екзотична марка може да използва напредъка, постигнат от марката Porsche на Volkswagen Group в разработването и производството на почти въглеродно неутрални синтетични горива в Чили.


Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Еко
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.