Toyota не иска Android Auto заради опасения за сигурността
Ако сте се надявали скоро да притежавате нова Toyota, чиято мултимедия поддържа Android Auto, ще останете разочаровани. Японският автомобилен производител, който няколко години се съпротивлява и срещу Android Auto, и срещу Apple CarPlay, все още е подозрителна срещу системата на Google. Все пак, японците най-накрая се решиха да внедрят връзка за iPhone и сие, в американския си модел Avalon - който е първия автомобил на марката с подобна функция. Но не и Android.
"Ние сме консервативна компания и искаме да сме сигурни, че всичко е наред", заявява Марк ДеДжонг, отговорен мениджър за Toyota Avalon, по повод позицията на фирмата срещу Android Auto. "Искаме да защитим поверителността на клиентите си и силно вярваме в позицията си и това, което правим".
Toyota е сред малцината автомобилни производители, които забавиха внедряването на системите Android Auto и Apple CarPlay. Притесненията на компанията са още от 2015 година. Тогава и други автомобилни производители се бояха да дадат пълен контрол върху автомобилната свързаност на трети страни, което обяснява защо и до момента предлагат собствени системи заедно с тези на Android и Apple.
Само месеци след като Toyota предпочете да продължи със собствени инфо-развлекателни системи през 2015 година, бомбастичен репортаж на Motor Trend обвини Google в събиране на данни, които не са необходими за функциониране на системата им. И доста повече от тези на Apple. Според публикацията, от Google събирали неща като скорост на автомобила, позиция на дросела, температура на охладителната течност и маслото, обороти на двигателя. Или казано иначе, компанията на Пейдж и Брин искала пълна онборд диагностика, всеки път когато се активира Android Auto… Apple, в пълен контраст, единствено искали да знаят дал иавтомобилиът се движи, когато се използва Apple Play.
Google отхвърли тези обвинения, но само частично, заявявайки тогава в изявление пред сайта Gizmodo, че взима поверителността много насериозно и не събира всички данни, посочени от Motor Trend. "Потребителите решават да споделят информация с Android Auto, която подобрява опита им, за да може системата да е хендс фри при шофиране и да доставя по-акуратна навигация през GPS-модула на автомобила".
От Google не отричат, че събират данните за оборотите на двигателя и скоростта, именно заради по-акуратната навигация. Но всичко това, през 2015 година отказа Toyota от Android Auto. Три години по-късно, опасенията на японците са все същите.