
Ако сте се надявали скоро да притежавате нова Toyota, чиято мултимедия поддържа Android Auto, ще останете разочаровани. Японският автомобилен производител, който няколко години се съпротивлява и срещу Android Auto, и срещу Apple CarPlay, все още е подозрителна срещу системата на Google. Все пак, японците най-накрая се решиха да внедрят връзка за iPhone и сие, в американския си модел Avalon - който е първия автомобил на марката с подобна функция. Но не и Android.
"Ние сме консервативна компания и искаме да сме сигурни, че всичко е наред", заявява Марк ДеДжонг, отговорен мениджър за Toyota Avalon, по повод позицията на фирмата срещу Android Auto. "Искаме да защитим поверителността на клиентите си и силно вярваме в позицията си и това, което правим".
Toyota е сред малцината автомобилни производители, които забавиха внедряването на системите Android Auto и Apple CarPlay. Притесненията на компанията са още от 2015 година. Тогава и други автомобилни производители се бояха да дадат пълен контрол върху автомобилната свързаност на трети страни, което обяснява защо и до момента предлагат собствени системи заедно с тези на Android и Apple.
Само месеци след като Toyota предпочете да продължи със собствени инфо-развлекателни системи през 2015 година, бомбастичен репортаж на Motor Trend обвини Google в събиране на данни, които не са необходими за функциониране на системата им. И доста повече от тези на Apple. Според публикацията, от Google събирали неща като скорост на автомобила, позиция на дросела, температура на охладителната течност и маслото, обороти на двигателя. Или казано иначе, компанията на Пейдж и Брин искала пълна онборд диагностика, всеки път когато се активира Android Auto… Apple, в пълен контраст, единствено искали да знаят дал иавтомобилиът се движи, когато се използва Apple Play.
Google отхвърли тези обвинения, но само частично, заявявайки тогава в изявление пред сайта Gizmodo, че взима поверителността много насериозно и не събира всички данни, посочени от Motor Trend. "Потребителите решават да споделят информация с Android Auto, която подобрява опита им, за да може системата да е хендс фри при шофиране и да доставя по-акуратна навигация през GPS-модула на автомобила".
От Google не отричат, че събират данните за оборотите на двигателя и скоростта, именно заради по-акуратната навигация. Но всичко това, през 2015 година отказа Toyota от Android Auto. Три години по-късно, опасенията на японците са все същите.
Коментари
Моля, регистрирайте се от TУК!
Ако вече имате регистрация, натиснете ТУК!
1
09.09 2023 в 05:22
Последни коментари