20 април 2024
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

Много по-френски: тест Renault Koleos II

Renault определено се опитва да навакса в класа на кросоувър и SUV машините, след като дълги години негласно бе договорила монопола върху този тип возила на партньорите си от Nissan. Дълги години след като нямаше представител в сегмента на всъдеходите (изключваме мимолетно появилия се и не много успешен Scenic RX4), френският производител пусна модела Koleos. Честно казано, всъдеходът, който сам по себе си бе нелош, имаше прекалено „корейско” излъчване (всъщност бе дериват на модел от Samsung Motors) и също не успя да направи пазарен бум. Французите, обаче, се взеха в ръце и резултатите не закъсняха – компактният Captur, по-големият Kadjar и съвсем скоро – коренно различното ново поколение на Koleos.

Новият Koleos е всичко онова, което предшественикът му не беше – по-голям, по-луксозен и по-красив, моделът става флагман на марката в класа, като вече производителят може с право да се гордее с отрочето си. Новият модел е нараснал спрямо предшественика си, като е по-дълъг със 150 мм, което го прави с 3 см по-дълъг и от братовчеда Nissan X-Trail, който е на същата база. Пълните размери на французина са 4673х1843х1678 (Д/Ш/В), а клирънсът е впечатляващите 21 см.

Като споменахме по-красив, дизайнът на Колеос е напълно в стила на актуалната гама на Renault. Затова не бива да ни учудва това, че си прилича със седана Talisman и ванът (заприличал на кросоувър) Espace. Така, откриваме характерните LED дневни светлини със С-подписа, доста „разлятите” настрани задни светлини и много други детайли. Е разбира се, приликата с по-компактния Kadjar също е налице, но най-вече в “муцуните”, докато отзад разликата е забележима и за хората, които не гледат под лупа дизайна.

Но известната прилика с Nissan свършва отвън, тъй като отвътре разликите са доста сериозни. При новия Koleos, един от основните акценти е новата информационно-развлекателна системаR-Link 2 с големия си 8,7-инчов тъчксрийн. Инструменталният панел на таблото също е дигитален, като много прилича на този в другите актуални коли на французите. В салона е доста просторно, може би защото от Renault са се отказали да слагат трети ред седалки, както е при X-Trail, а за последното не позволява и леко скосената линия на покрива. Петместната конфигурация, в комбинация с междуосието от 2705 мм, е позволила място за колената на задните пасажери от 289 мм, както и багажник с обем 550 литра (нарастващ до 1690 при свалени задни седалки). 

В сравнение с традиционен седан, шофьорската позиция на новия Koleos е разположена 150 мм по-високо, което дава по-добро зрително поле и е характеристика, която е силно ценена от купувачите на SUV автомобили. Работата с различните бутони, лоста за скорости, централен дисплей и т.н. е сравнително интуитивна, още повече ако сте свикнали с разположението им при другите нови модели на Renault.

Както обща платформа с Nissan, така и част от общите двигатели на Алианса ще се вграждат във новия всъдеход. Предвидени са 1,6-литров дизел със 130 к.с., двулитров дизел със 175 к.с., двулитров бензин със 145 к.с. и 2,5-литров бензин със 175 кончета, какъвто именно имахме възможността да изпробваме. За нашия пазар, както и за по-голямата част от Европа определено ще се залага на дизеловите мотори.

Освен тествания от нас двигател, всички останали се предлагат по избор с 6-степенна механична или безстепенна автоматична CVT скоростна кутия. В тестваната от нас версия се предлага единствено вариаторът X-Tronic, който в случая е от клиноремъчен тип (при дизелите е верижноклиновият вариант). За разлика от предишните трансмисии CVT, X-Tronic на новия KOLEOS работи повече като автоматична трансмисия с различни предавателни числа, когато водачът се нуждае от рязко ускорение, без да имате чувството, че „изпада в истерия” когато натиснете здраво газтаВодачът има възможността да избере 7-степенен секвенциален режим, за да се възползва от двигателната спирачка и да симулира почти реалистична смяна на предавките.

Макар и със странен за марката двигател (досега съм карал предмимно дизелови модели на французите), общо взето свиквам бързо с пътното поведение на всъдехода, което е повече от прилично, въпреки високото купе. И старият Koleos не беше лош, но имаше навика да се клати малко повече в завоите – нещо, което тук е намалено до минимум. Неравностите се обират добре от окачването и седалката, а кормилото е сравнително прецизно. Единствено, спирачките ми се сториха малко тежки, но това мога да отдам и на по-динамичното шофиране в напълно непознат за мен район, в който често „ковях” в последния момент. Както вече споменах, вариаторната кутия не е от кресливите, както е при доста други коли (предимно японски), а в допълнение купето е и прилично шумоизолирано. Определено ще ми е любопитно как работи CVT-то при дизелите, а и как се представя ръчната трансмисия, но ще трябва да почакам, тъй като с подобни спецификации Renault Koleos ще се появи чак догодина.

Стигаме и до по-съществената част, която ни вълнува – представянето на новия SUV извън пътя. За известни способности там ни загатват солидният клирънс от 210 мм, както и ъглите на заход и спускане от съответно 19 и 26 градуса. Естествено, не бива да очакваме чудеса от машината из реки и блата, но можете да сте повече от спокойни за потенциала й в лек до средно пресечен терен, както се уверихме на тестовия полигон край Париж.

Koleos е с последната версия на пълноприводната система на Алианса Renault – Nissan, която се предлага в един куп модели на марките. Наречена ALL MODE 4x4-i, системата работи чрез ултрабърз електронен контрол, следейки постоянно сцеплението, като разполага с традиционните три режима: 2WD, задвижващ предните колела; Автоматичен, който прехвърля тягата автоматично до 50% на задния мост според сцеплението и Lock, който заключва тягата 50:50 между двата моста и е подходящ за по-тежки терени. Последният режим се деактивира автоматично, когато скоростта ви надхвърли 40 км/ч или когато се рестартира двигателят. Впечатления ми направи, че предсерийният модел, който тествах, все още не е снабден с асистент за спускане по наклон, който да подпомогне Lock режима, но от френската фирма обещават такъв скоро да се появи.

Освен за подвизи извън пътя, 4х4 системата на Koleos е много полезна и на пътя, тъй като подпомага динамиката, стабилността и контролира опитите за презавиване или недозавиване на всъдехода. Разбира се, новият кросоувър ще се предлага и само със задвижване на предните колела, но не мисля, че именно този модел е интересен на драгия читател.

Тъй като все още нямаме никаква ценова информация, в заключение ще кажем само, че скокът в развитието на Koleos е огромен – и откъм дизайн, и откъм технологии, и откъм комфорт. Както споделихме и при теста на Kadjar, вяреваме, че този път ще се получи и французите най-накрая ще успеят да се наместят в ниша, в която дълго време не успяваха да постигнат нещо значително.



Рейтинг :
09.09 2023 в 05:58 1
+ 0
- 0
sffsdf19401
 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.