22 ноември 2019
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища
FACEBOOK

Спринтьор на дълги разстояния: тест Opel Astra LPG

Тази кола няма да ви накара да се разтреперите от вълнение, освен когато видите колко малко пари сте дали за гориво

В последно време отношението към дизелите се влошава, а грижата за околната среда заема все по-централно място в автомобилната индустрия. Точно заради това, потребителските настроения все повече се насочват към компактните бензинови двигатели и алтернативните горива. А защо не и към комбинация от двете?

Такава комбинация предлага Opel със своята Astra 1.4 Turbo LPG. Последните три букви ясно подсказват кой е акцентът в този автомобил - фабричната газова уредба. Много от нас все още таят сериозен скептицизъм към пропан-бутана като гориво, задвижващо колите. Първосигнално то е приемано като външна намеса във фабричния двигател, която има потенциала да развали цялото удоволствие зад волана. Реалността обаче е съвсем друга.

Оказва се, че когато е извършена в заводски условия, конверсията на бензинов автомобил към такъв, работещ и на газ, не е никак лошо нещо. “Подсказа” ни го и продължителният тест, който проведохме на въпросната Astra.

Колко според вас би струвало горивото за пътешествие от 5200 км със средностатистически автомобил със също толкова средностатистически бензинов или дизелов двигател? Най-грубите сметки показват, че сумата ще е минимум 1000 лв. Е, с газовата Astra тя е доста по-ниска, и то с близо 300 лева. Какво излиза от всичко това, като се изолираме от дребното сметкаджийство?

Излиза, че с Astra LPG можеш да се чувстваш по-свободен да пътуваш, което изцяло променя настроението ти зад волана. Самият факт, че 400 км пробег ти струват да кажем 26 евро, е малко или много удовлетворяващ. Още повече, че багажникът не е компрометиран изобщо - газовата бутилка е разположена в отделението за резервната гума, а на нейно място от Рюселсхайм са предвидили комплект за ремонтиране на спукана гума.

Газовата уредба, която Opel са използвали, е произведение на италианските специалисти Landi Renzo и за нейното присъствие не свидетелства почти нищо. Дюзата за зареждане е разположена там, където се намира гърловината за пълнене на бензиновия резервоар, както вече стана ясно, бутилката не се вижда, а в интериора има един-единствен фабричен бутон с надпис LPG.

Както е при всички автомобили, преработени за работа с пропан-бутан, Astra LPG пали на бензин и след това автоматично преминава на газ. За всичко това шофьорът не разбира по никакъв начин - няма придърпване, няма странни звуци, няма шум, няма нищо. Още по-хубавото е, че германците са разработили таблото така, че стрелката за горивото е една и тя показва нивото на газ в бутилката, когато шофирате на газ, и нивото на бензин в резервоара, когато шофирате на бензин. Перфектно решение за хората, които мразят външни намеси и допълнителни дисплеи в автомобила си.

Какви са неудобствата? Ами честно казано, те са обидно малко. Едно от тях е, че бутилката е с доста скромни размери, което позволява изминаването на не повече от 300 км с едно зареждане на газ. Това означава доста често спиране за зареждане. Хубавото е, че поне в Европа, пропан-бутан има навсякъде, с изключение на няколко страни, в това число Австрия. Другото неудобство е, че в някои страни, стандартът за дюзата е различен, но тук Opel са били находчиви.

Когато отворите капачката за пълнене на резервоара, до стандартната гърловина ще забележите малък отвор с резба - там се навива дюзата, в която се вкарва пистолета за зареждане. Това позволява да се използват различни дюзи за зареждане, а най-хубавото е, че не е задължително да ги притежавате всичките. На всички европейски бензиностанции персоналът е наясно с проблема и може да ви осигури нужната дюза за зареждане за нула време. За да избегнат кражба, в повечето случаи касиерите искат дебитната ви карта, за да са сигурни, че ще върнете дюзата.

Всеки, който би си купил тази кола, би се старал да кара максимално много на пропан-бутан. Все пак обаче, тя разполага със стандартен 55-литров резервоар за бензин, който в случай на нужда се притичва на помощ и удължава пробега. Двигателят е 1.4-литров турбо и разполага със 140 к.с., които нека бъдем честни, няма да ви накарат да затреперите от вълнение зад волана, но ще ви осигурят едно доста спокойно и ненапрягащо пътуване, независимо дали трябва да поддържате скорост на магистрала, да изпреварвата на извънградска отсечка или да изкачите стръмен планински път.

Останалото е точно както при другите версии на Opel Astra J - брутално добри фарове, удобни седалки, комфортно окачване и чудесна навигация. Последната е задължителна екстра за Astra LPG, тъй като тази кола ще пътува много, а при дълги пътешествия трябва да сте сигурни, че ще откриете крайния адрес, нали? Дните на намачканата хартиена карта изглеждат отминали. Точно както и тези на дизела. Дали е време някой да каже на глас: "Да живее пропан-бутанът"?


Препоръчани материали

Няма коментари към тази новина !

 
Още от : Тест
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.