01 февруари 2023
Категории
  •  Автомобили
  •  Мотоциклети
  •  Лекотоварни
  •  Тежкотоварни
  •  Хоби
  •  Иновации
  •  Ретро
  •  Лица
  •  Премиери и изложения
  •  Тунинг и прототипи
  •  Хора и пътища

SVRъх способности: тест Range Rover Sport SVR

Когато Land Rover обяви новия Range Rover Sport SVR миналото лято бяхме потресени. Британците обещаха да направят най-бързия SUV автомобил в света, а думите им бяха подкрепени с рекорд на пистата Нюрбургринг. Е, новото подразделение на Jaguar Land Rover явно започва дейността си възможно най-ударно.

Нямахме търпение да се запознаем с новия SVR звяр и поканата за представянето му на българска земя ни потресе още веднъж. Без колебание излетяхме за самолетната писта в Лесново, където възможностите на спортния модел щеше да ни демонстрира рали-пилотът Крум Дончев и под чието ръководство щяхме да изцедим максимума от суперспортния всъдеход.
И като споменахме максимум, Range Rover Sport SVR разчита на добре познатия 5-литров V8 с компресор. Мощността му в случая е 550 к.с, а въртящият момент е 680 Нм. Това е с 40 к.с. и 55 Нм повече спрямо конвенционалния Range Rover Sport Supercharged. Агрегатът работи в синхрон със спортно настроена 8-степенна автоматична трансмисия, благодарение на която ускорява от 0 до 100 км/ч за едва 4,7 секунди, докато максималната скорост е електронно ограничена на 260 км/ч.

Трансмисията ZF има цели 25 режима на работа, които се избират автоматично в зависимост от стила на управление.
Range Rover Sport SVR е оборудван с пневматично окачване, което позволява просветът да бъде променян от 50 до 235 милиметра. Освен това амортисьорите променят твърдостта си в зависимост от пътните условия. И още нещо – SVR притежава система Terrain Response от второ поколение, която адаптира работата на мотора и трансмисията според пътните условия.
Range Rover Sport SVR разчита на пренастроен Dynamic Active Rear Locking Differential, който „се блокира по-рано и по-продължително време“, за да гарантира, че въртящият момент се прехвърля към задната ос с най-голямото сцепление. Разчита и на централен диференциал с електронно контролиран многодисков съединител, както и на системата Torque Vectoring, която постоянно балансира разпределението на въртящия момент по време на влизането в остри завои. В луксозния джип ще откриете спирачки Brembo, алуминиево окачване, подобрена Active-Roll Control система и препрограмирана Adaptive Dynamic система.

SVR се отличава визуално от „нормалния” Range Rover Sport по новата предна броня с големи въздухозаборници, които захранват двата интеркулера. Променени са също радиаторната решетка, мощните странични ризи и 21-инчовите джанти. Отзад виждаме голям спойлер и гланциран черен дифузьор, обграден от четири ауспуха. В интериора се открояват предните и задните спортни седалки, тапицирани с двуцветна кожена тапицерия. Предлагат се още алуминиева и карбонова декорация.

И така, пристигаме на пистата, при това в компанията на не по-малко именитите Range Rover LWB Autobiography и Range Rover Sport Hybrid. И двата автомобила ни впечатляват много, но сякаш ги позабравяме, след като виждаме SVR.
С нетърпение заемам реда си на опашката от желаещи и чакаме звездния си миг. Следва настаняване на пасажерската седалка, като навигатори на Крум Дончев. Рали асът подкарва бруталната машина с мръсна газ, като ни демонстрира трите най-важни неща – ускорение, спиране и маневреност при висока скорост. Майсторското му изпълнение, в комбинация с гърленото боботене на „осмака” вдигат адреналина на максимум.

Идва ред да застана на шофьорската позиция. Поемам си дълбоко въздух и сядам в луксозното „корито”, което се оказва учудващо комфортно. Натискам педала на газта и за някаква наночаст от милискеунда съм плътно залепнал за седалката. Тежащият над 2300 кг всъдеход излита като наточена пистова бегачка. Следва спиране, което сякаш заковава машината на пистата, въпреки високата скорост. И така – няколко пъти. Слалом с висока скорост ме кара да усетя напълно възможностите на машината, а купето сякаш е залепнало и няма характерното за облото ми тяло „таралянкане” из седалката. Макар и за кратко, изживяването си струваше всяка една секунда.

Определено Range Rover Sport SVR може да се мери като усещане с мощните AMG модели на Mercedes или всъдеходите от М-серията на BMW. Както и в цената, разбира се. А тя започва от 248 000 лв. с ДДС, а тестваната версия бе от порядъка на 280 „бона”.


Няма коментари към тази новина !

 
Всички текстове и изображения публикувани в Auto.OFFNews.bg са собственост на "Офф Медия" АД и са под закрила на "Закона за авторското право и сродните им права". Използването и публикуването на част или цялото съдържание на сайта без разрешение на "Офф Медия" АД е забранено.