Конценптуалният Cadillac Escala показва как би изглеждал върховия модел на американците
Cadillac представиха в Калифорния концептуалния модел Escala малко преди дебюта му в Конкурса за елегатност в Пебъл Бийч. Вижте го вниталено, защото е напълно възможно от него да се роди производствен модел, който да се позиционира над CT6 в гамата на марката.
Според изявление на президента на американския бранд Йохан де Нисшен колата показва бъдещата насока на дизайна и техническите концепции и освен това насочва към целите на Cadillac да си възвърнат позициите като производител на премиум автомобили.
Escala има сериозно присъствие отчасти заради големите си размери. Концептът е дълъг 5,35 м или с около 15 см повече от CT6. Двата модела споделят една и съща платформа, но извитата задница на Escala напомня на Audi A7 или Porsche Panamera.
Докато отзад измененията не са драстични, то предницата претърпява по-значителни промени. Запазват се вертикалните дневни светлини, но тънките OLED фарове са заровени в прорези от двете страни на решетката. Изчистеният профил бива разбит само от два метални елемента - единия изникващ зад предните колела, а втория до C-колонатa. Дори дръжките на вратите са едва забележими.
Целта на Cadillac е да създадат в интериора усещането за две коли в една. Escala трябва да предлага едновременно фокусирана в шофирането кабина, но и комфортни условия, в които човек да бъде возен от шофьор. Това се изразява в минималистично табло, състевено от три извити OLED дисплея.
Върху централната козола са разположени бутони, които допълват тъчскийните и гласовите команди. Що се отнася до нужният комфорт, той е осигурен и от преобладаващо кожената тапицерия, за която компанията се е допитала до модни фирми. За равлечението на пътниците на задните седалки на разположение са два подобни на таблети екрани.
За двигателя под предния капак знаем само, че е с обем 4,2 литра, 8 цилиднъра и два турбокомпресора. Оборудван е и с технология за деактивиране на цилиндри. Не е ясно каква е мощността му, но от Cadillac обясняват, че той е прототип на нова система, която да бъде използвана при бъдещи модели.